رئیس تیم هماهنگ کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: مرحوم حمید رحیمی اهل روستای «علی آباد دمق» از توابع بخش جوکار ملایر در اثر سانحه تصادف دچار مرگ مغزی شد و روز گذشته در بیمارستان سینای تهران اعضای بدن وی به بیماران اهدا شد.
کد خبر: ۷۰۱۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵ 08 January 2019
مجید حمیدی گفت: اعضای بدن مرد ۴۷ ساله ملایری که دچار مرگ مغزی شده بود به ۳ بیمار زندگی دوباره بخشید.

به گزارش مهر، حمیدی وی افزود: پس از موافقت خانواده وی برای اهدای اعضا، کبد و ۲ کلیه آن مرحوم به ۳ بیمار نیازمند اهدا شد.

رئیس تیم هماهنگ کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: نامبرده به دلیل تصادف سختی که داشت و بر اثر قرار گرفتن بین دیوار و ماشین، آسیب جدی دیده بود و سایر اعضای وی قابل اهدا نبود.

حمیدی ادامه داد: وی ۱۴ دیماه بر اثر سانحه تصادف به بیمارستان منتقل و روز شانزدهم پس از عمل جراحی روی شکم، دچار مرگ مغزی می‌شود.

رئیس تیم هماهنگ کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: پیکر این مرحوم فردا چهارشنبه از دریاچه کوثر ملایر به سمت روستای «علی آباد دمق» تشییع و به خاک سپرده می‌شود و آیین ختم وی نیز روز پنجشنبه در مسجد جامع این روستا برگزار می‌شود.

حمیدی با بیان اینکه هم اکنون فرهنگ اهدای عضو در استان همدان به خوبی شکل گرفته و تقویت شده است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۳ مورد اهدای عضو در همدان انجام شد که ۱۰ مورد در استان و ۱۳ مورد خارج از استان بود.

وی یادآور شد: به طور میانگین اعضایی که از بیماران مرگ مغزی برداشته و به بیماران نیازمند اهدا می‌شود، ۴ عضو قلب، ۲ کلیه و کبد است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار