آزادیخواه با اشاره به جذب ۵۰ میلیارد تومان قیر یارانه‌ای غیر از سهمیه شهرستان، خواستار جذب این سهمیه برای آسفالت روستا‌ها شد و گفت: دیوار کشی گورستان روستای یونجی، ساخت مسجد، روشنایی معابر و جابجایی تیر‌های برق، خانه بهداشت، توسعه حریم روستا، وام اشتغال کمیته امداد، روانسازی جاده روستای شیرین آباد از جمله مشکلاتی بود که توسط اهالی این روستا‌ها مطرح شد. 
کد خبر: ۷۰۰۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۴ 07 January 2019
سخنگوی کمیسیون فرهنگی و نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی برلزوم تلاش برای رفع موانع و ایرادات موجود بر سر راه ثبت جهانی منبت ملایر تأکید کرد و گفت: نمایندگان ملایر زمینه را برای این اقدام جهانی مهیا کرده اند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین احد آزادیخواه افزود: آموزش، فضاسازی، آماده سازی ورودی‌های شهر و نصب بیلبورد‌های تبلیغاتی منبت، ارائه تسهیلات و حمایت از منبت کاران، استفاده از طرح‌های منبت ایرانی و زمینه سازی برای ورود بانوان به این صنعت از گام‌های مهم برای ثبت جهانی منبت است. 

وی با بیان اینکه در این مسیر نباید اجازه دهیم موانع ثبت جهانی منبت را عقب بیندازد، اظهارکرد: بازار جهانی مهیای منبت ملایر است و با اقدامات جدی و اثرگذار باید سال آینده بتوانیم جشن جهانی منبت را بگیریم. 

نماینده مردم ملایر ثبت ملی مبل و منبت و ثبت جهانی انگور را ۲ برند مهم برای این شهرستان عنوان و بیان کرد: این اقدام بزرگی بود که به نتیجه رسید و باید قدر آن را بدانیم. 

آزادیخواه نهضت آسفالت ریزی در روستاها، بهسازی روستاها، احداث مجتمع‌های آبرسانی، أخذ مجوز دانشکده پیراپزشکی، راه سازی و عمران و آبادانی روستا‌ها را از دیگر اقدامات عنوان کرد و گفت: در سال‌های گذشته انقلابی عظیم در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان رخ داد. 

وی با تأکید بر اینکه مشکلات کوچک را بزرگنمایی نکنیم، چراکه انقلاب دستاورد‌های بزرگی برای ما داشت و به کوری چشم دشمنان امسال ۴۰ سالگی انقلاب را جشن می‌گیریم، گفت: مسئولین باید خدمات نظام و انقلاب را به مردم بازگو کنند تا با ایجاد امید و انگیزه در بین مردم، از این پیچ سخت با موفقیت عبور کنیم. 

آزادیخواه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه آبادانی روستا‌ها همچنان در اولویت است، افزود: در ادامه سفر خدمت خود به روستا‌های شهرستان به همراه بخشدار مرکزی و جمعی از مسئولین از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات روستا‌های گلوشجرد، شیرین آباد و یونجی قرار گرفتیم. 

نماینده مردم ملایر انجام اقدامات در روستا‌های ملایر طی دو سه سال اخیر را در مقایسه با ۱۰ سال قبل بی نظیر دانست و به اقدامات خوب دولت، چون آبرسانی، بهسازی، انتقال آب و لوله گذاری، اصلاح الگوی کشت و توسعه کشت گیاهان دارویی در روستا‌ها اشاره کرد. 

وی بهسازی روستا‌ها را یکی از اولویت‌ها و عاملی مهم در ماندگاری روستاییان برشمرد و تاکید کرد: فاز اول بهسازی این سه روستا از سال آینده در دستور کار قرار گیرد. 

آزادیخواه با اشاره به جذب ۵۰ میلیارد تومان قیر یارانه‌ای غیر از سهمیه شهرستان، خواستار جذب این سهمیه برای آسفالت روستا‌ها شد و گفت: دیوار کشی گورستان روستای یونجی، ساخت مسجد، روشنایی معابر و جابجایی تیر‌های برق، خانه بهداشت، توسعه حریم روستا، وام اشتغال کمیته امداد، روانسازی جاده روستای شیرین آباد از جمله مشکلاتی بود که توسط اهالی این روستا‌ها مطرح شد. 

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به حضور در روستای نامیله و دیدار با اهالی و شورای اسلامی روستا، خدمتگزاری به مردم را فرصتی مغتنم دانست و گفت: انقلاب این فرصت را در اختیار مسئولین قرار داد تا امکانات مورد نیاز را حتی برای دورترین و محرومترین نقاط کشور مهیا کنند. 

آزادیخواه با بیان اینکه به واسطه این اقدامات طی سه سال اخیر به اندازه ۱۰ سال گذشته عملیات آسفالت ریزی در سطح روستا‌های این شهرستان انجام شده است، پیشرفت در سایر حوزه‌ها مانند بهداشت و درمان، راهسازی، بهسازی و مقاوم سازی روستایی را دارای رشدی شتابان توصیف کرد. 

عضو ارشد فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: با پیگیری‌های انجام شده بخش قابل توجهی از معابر روستای نامیله آسفالت و بسیاری از واحد‌های مسکونی اهالی روستا که خارج از محدوده بود، تعیین تکلیف شد. 

آزادیخواه میزان برداشت آب کشاورزی روستای نامیله برای سبزی کاری را قابل پیگیری عنوان کرد و خواستار پیگیری رفع مشکل تردد ماشین‌های سنگین در محدوده این روستا و خروجی شهر ملایر شد و آن را قابل حل خواند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار