رئیس سازمان آتش نشانی همدان گفت: ساعت ۱۰ و ۵۸ دقیقه یکشنبه سامانه ۱۲۵ همدان گزارشی از وقوع انفجار و آتش سوزی در یک کارگاه شارژ کپسول‌های گاز مایع (lpg) در جاده تهران دریافت کرد.
کد خبر: ۷۰۰۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۰ 07 January 2019
محمدرضا بیاناتی از انفجار و آتش سوزی کارگاه غیرمجاز شارژ کپسول گاز مایع در همدان خبر داد و گفت: این آتش سوزی با تلاش آتش نشانان همدانی مهار شد.

به گزارش مهر، بیاناتی اظهارداشت: ساعت ۱۰ و ۵۸ دقیقه یکشنبه سامانه ۱۲۵ همدان گزارشی از وقوع انفجار و آتش سوزی در یک کارگاه شارژ کپسول‌های گاز مایع (lpg) در جاده تهران دریافت کرد.

وی گفت: با دریافت این گزارش و با توجه به اینکه محل اعلام شده خارج از محدوده خدماتی و حریم شهر همدان و در محدوده و حریم شهر جورقان بود و با احتمال اینکه آتش نشانی جورقان توانایی مهار و اطفا آتش سوزی‌های گسترده را نداشته باشد پس از هماهنگی با مسئولان ذیربط ساعت ۱۱ و ۴ دقیقه دو اکیپ عملیاتی از ایستگاه مرکزی و یک اکیپ از ایستگاه ۱۵ به محل حادثه در کیلومتر ۱۳ جاده تهران اعزام شدند.

وی گفت: آتش نشانان اعزامی که با توجه به بعد مسافت و حجم بالای ترافیک جاده در کمترین زمان ممکن به محل حادثه رسیده بودند پس از بررسی اولیه و مشاهده شعله‌های آتش که از مغازه شارژ کپسول زبانه می‌کشید عملیات اطفا حریق را آغاز کردند.

بیاناتی عنوان کرد: پس از گذشت دقایقی از آغاز عملیات آتش نشانان با سرعت عمل و اتخاذ تاکتیک عملیاتی مناسب موفق شدند شعله‌های آتش را مهار و ضمن جلوگیری از سرایت آن به املاک مجاور سیلندر‌های محتوی گاز مایع را به خارج از مکان حادثه منتقل کردند.

وی گفت: با گذشت ۵۰ دقیقه و پس از مهار کامل آتش سوزی و ایمن سازی محل ۱۰ آتش نشان که درقالب ۳ گروه عملیاتی به محل حادثه اعزام شده بودند برای ادامه خدمت رسانی به ایستگاه‌های خود مراجعت کردند.

بیاناتی گفت: با توجه به رشد و تنوع روز افزون حوادث انتظار می‌رود شهر‌های کوچکتر نیز نسبت به تامین تجهیزات و جذب نیروی انسانی آموزش دیده در حوزه اتش نشانی و خدمات ایمنی اقدامات لازم را انجام دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار