امام جمعه موقت شهر همدان گفت: مردم باید در همه زمینه‌های زندگی با پرهیز از اسراف، و الگو قرار دادن این رویکرد، اقتصاد خود را مدیریت کنند و بسیاری از خرج‌های مردم اسراف است که باید با برنامه ریزی در زندگی و کار و تلاش دخل و خرج را یکسان کنند.
کد خبر: ۶۹۹۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۳ 04 January 2019

امام جمعه موقت شهر همدان گفت: مردم باید در همه زمینه‌های زندگی با پرهیز از اسراف، و الگو قرار دادن این رویکرد، اقتصاد خود را مدیریت کنند.

به گزارش تابناک همدان، حجت السلام محمد جوادی روز جمعه در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهر همدان افزود: وی با بیان اینکه خرج مردم از درآمدشان بیشتر شده است، اظهار داشت: بسیاری از خرج‌های مردم اسراف است که باید با برنامه ریزی در زندگی و کار و تلاش دخل و خرج را یکسان کنند.

حجت الاسلام جوادی تاکید کرد: باید در جامعه اسلامی همسایه از همسایه با خبر و در سختی‌ها پشت و پناه او باشد.

وی با اشاره به اینکه هرکس در حد توان باید به نیازمندان و فقرا کمک کند اظهار داشت: پرداخت حق الناس، ادای حق الله و دیون، از اولویت‌های افراد متوفی است که باید پس از مرگ آن‌ها توسط وارثانش عمل شود.

حجت السلام جوادی عنوان کرد: به جای برگزاری مراسم‌های پر خرج مجلس ختم، تلاش شود مبلغ قابل هزینه به فقیران و نیازمندان پرداخت شود.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه اسراف در هر کاری ناپسند است حتی اگر اسراف در عبادت باشد، گفت: اسراف در دین اسلام به شدت نهی شده است.

وی در ادامه بر تلاش مدیران و مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی جامعه تاکید کرد و افزود: مردم باید به درستی زندگی را اداره کنند و از بخیل بودن یا اسراف برحذر باشند.

حجت الاسلام جوادی با بیان اینکه دشمن از هر راهی برای مقابله با ایران اسلامی استفاده می‌کند اظهار داشت: در حال حاضر در محاصره اقتصادی دشمن قرار داریم و مردم باید از اسراف دوری کرده و انفاق و کمک به دیگران را در زندگی مدنظر قرار دهند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها سال نو میلادی را به مسیحیان تبریک گفت و افزود: از خدا می‌خواهم که پیروان مسیح در مسیر حضرت عیسی (ع) و حق قرار گیرند و همچون آن پیامبر در حمایت از مظلوم تلاش کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار