مسئول واحد موسیقی و سرود حوزه هنری استان همدان گفت: چهاردهمین شب آواز هگمتانه به همت حوزه هنری استان همدان و با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری همدان، روز جمعه ۲۱ دی ماه در محل تالار فجر واقع در میدان آرامگاه بوعلی از ساعت ۱۶ برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۶۹۹۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۵ 03 January 2019
جلال‌الدین سروش گفت: چهاردهمین شب آواز هگمتانه با رونمایی کتاب «چهارنای» و بزرگداشت استاد منصور زندی نویسنده این اثر برگزار خواهد شد.

به گزارش ایکنا، سروش در این باره گفت: نزدیک به دویست سال است که نی هفت‌بند با الگویی ثابت در ایران نواخته میشود و برای توسعه و ارتقا محدوده‌ی صوتی آن اقداماتی صورت گرفته که به دلایلی عمومیت پیدا نکرده است.

وی ادامه داد: منصور زندی با عشق و علاقه بسیار و تلاش فراوان با پژوهش‌هایی که درباره نی و شیوه نوازندگی آن انجام داده، سیستمی را با رعایت سنت‌ها و تکنیک‌های اجرایی و اصول ساخت نی طراحی نموده که در آن وسعت صدای بم از شش نت به دوازده نت ارتقا یافته و ساخته‌ی ایشان با نام «چهارنای» کاملا نوآورانه و دارای تازگیست و کاربرد آن پاسخگوی موسیقی ایرانی و نیاز نوازندگان نی و آهنگسازان می‌باشد.

سروش افزود: به منظور سهولت در دسترسی و معرفی این ساز، حوزه هنری استان همدان اقدام به تولید و چاپ کتابی به قلم استاد منصور زندی و با موضوع آموزش نحوه‌ی نواختن این ساز ابداعی کرده است که همزمان با چهاردهمین شب آواز هگمتانه از آن رونمایی می‌شود.

مسئول واحد موسیقی و سرود حوزه هنری استان همدان در پایان گفت: در این برنامه همچنین گروه موسیقی «راز دل» با حضور امیر سلیمانی (تار)؛ علی حضرتی (سنتور)؛ فرزاد درویشی (تمبک)؛ مهدی بیگلری (ویلن)؛ سینا منتظری (تار)؛ آرام آروین (دف)؛ ویدا رضایی (تارباس)؛ بهروز اسلامی (آواز)؛ رضا بهادربیگی (کلارینت)؛ مسعود قیطرانی (سه تار)؛ علی اسمیان (عود) به اجرای موسیقی سنتی خواهد پرداخت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار