سرپرست معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش استان همدان گفت: براساس آخرین سرشماری صورت گرفته بیش از ٢٣٤ هزار نفر در استان بی‌سواد هستند.
کد خبر: ۶۹۹۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸ 03 January 2019

یاسر نانکلی از برگزاری کلاس‌های سوادآموزی در مراکز یادگیری محلی در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ٤ مرکز یادگیری در سطح همدان تأسیس شده که برخی از آن‌ها به صورت مشارکتی با همکاری زندان‌ها و شهرداری ایجاد شده است.

به گزارش ایکنا، نانکلی اظهار کرد: پس از پالایش جمعیت مورد نظر، سوادآموزی افراد بین ١٠ تا ٤٩ ساله حدود ٤٩ هزار نفر است که طی یک برنامه کوتاه‌مدت بی‌سوادی را از استان ریشه‌کن خواهیم کرد.

نانکلی اضافه کرد: سوادآموزان در سه دوره سوادآموزی شرکت خواهند کرد که این دوره‌ها عبارتند ازدوره سوادآموزی ویژه بی‌سوادان، دوره تحکیم ویژه افراد باسواد که دوره اول را گذرانده‌اند و دنبال تثبیت و حفظ معلومات خود هستند و دوره انتقال ویژه شرکت علاقه‌مندان به ادامه تحصیل در مقاطع متوسطه اول و دوم.

سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان همدان گفت: دولت هر ساله برای کسانی که در کلاس‌های سوادآموزی شرکت می‌کنند هدیه‌ای نقدی پرداخت می‌کند و امسال هم به ترتیب در سه دوره، دوره اول ٨١٠ هزار تومان، دوره دوم ٨٤٠ هزار تومان و دوره سوم ٨٦٠ هزار تومان به افرادی که تحت آموزش قرار گیرند پرداخت خواهد شد.

وی با بیان این که سه شهرستان کبوداهنگ، فامنین و رزن بالاترین نرخ بی‌سوادی استان را بین سایر شهرستان‌ها دارند، گفت: این آمار در درون خود شهرستان چالش برانگیز است طوری که طبق بررسی‌های انجام شده میزان جذب برای سوادآموزی کم است و ممکن است این تعداد آمار بی‌سوادی غلط باشد و مردم به دلایل مختلف به پرسشگران چنین چیزی را گفته باشند.

نانکلی گفت: از حدود ٤٩ هزار نفر بی‌سواد موجود در استان ۱۶ هزار و ۶۵۶ نفر آقا و ۳۲ هزار و ۲۶۰ نفر خانم در رنج سنی ١٠ تا ٤٧ سال هستند که از این تعداد هزار و ۷۱۲ نفر در مناطق شهری و ۴۷ هزار و ۲۰۴ نفر در مناطق روستایی ساکن هستند.

این مقام مسئول از برگزاری کلاس‌های سوادآموزی در مراکز یادگیری محلی در استان خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر ٤ مرکز یادگیری در سطح همدان تأسیس شده که برخی از آن‌ها به صورت مشارکتی با همکاری زندان‌ها و شهرداری ایجاد شده است.

نانکلی عنوان کرد: امسال ٥٥٥ نفر آموزش‌دهنده در سطح مراکز سوادآموزی خواهیم داشت که از این میان ٤٥٥ نفر به صورت آزاد و شرکتی و ٩٥ نفر از همکاران فرهنگی در حال خدمت‌رسانی هستند این در حالیست که سال گذشته بیشتر آموزش‌دهندگان از میان همکاران فرهنگی بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار