نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه سهم مردم در پرداخت عوارض در سال جاری هفت درصد بوده است گفت: به دنبال این هستیم که مردم مشارکت داشته باشند و الزام آن این است که مردم شهرداری را از خودشان بدانند چراکه به بودجه دولت وابسته نیست.
کد خبر: ۶۹۸۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹ 03 January 2019
حمید بادامی‌نجات گفت: شهرداری‌ها برای اینکه حداقل از پرداخت حقوق پرسنل اطمینان خاطر داشته باشند به درآمد پایدار نیاز دارند بنابراین در این حوزه نیاز به حمایت دولت داریم، اما در بودجه سال ۹۸ شاهد ضربه به اخذ عوارض در قانون ارزش افزوده هستیم.

به گزارش فارس، بادامی‌نجات با بیان اینکه درآمد پایدار برای شهرداری‌ها در دو قالب تعریف می‌شود اظهار کرد: یک نوع آن از طریق درآمد‌های ثابت مصوب مجلس برای شهرداری‌هاست و نوع دیگر آن درآمد‌هایی است که شهرداری‌های محلی آن را تعریف می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری هرگز نباید به درآمد‌هایی متکی باشد که به مسائلی، چون پروانه‌های ساختمانی وابسته است افزود: شورا باید سیاست‌گذاری کند و شهرداری‌ها در راه تعریف درآمد‌های پایدار و غیر قابل خدشه ورود کنند.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه شهرداری اصفهان بر روی صندوق‌های پژوهش فناوری ریسک‌پذیر ۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است تصریح کرد: امروز سرمایه‌گذاری در بخش فناوری برای درآمدزایی در دنیا مطرح است.

وی با بیان اینکه در شهر‌های کوچک‌تر از تهران و اصفهان نیز باید بر روی فناوری متمرکز شد ادامه داد: برخی از این موارد ممکن است نیاز به ریسک داشته باشد چراکه در بخش کسب و کار مهم است.

بادامی‌نجات با بیان اینکه شهرداری‌ها به دلیل اینکه باید به نهاد‌های مختلف پاسخگو باشند قدرت ریسک کمتری دارند خاطرنشان کرد: ریسک‌پذیری برای رسیدن به درآمد‌های پایدار لازم و حیاتی است.

وی با اشاره به اینکه آنچه دولت برای شهرداری‌های تعریف می‌کند کوششی نیست گفت: اگر همدان صنایع مولد و کسب‌و‌کار زیادی داشته باشد دارای سهم بیشتری می‌شود در غیر این صورت درآمد کمتری خواهد داشت.

بیشتر باید به دنبال درآمد‌های پایدار کوششی باشیم

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه بیشتر باید به دنبال درآمد‌های پایدار کوششی باشیم اظهار کرد: سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری همدان به دنبال کارخانه سیمان و مشارکت در پروژه‌ها عمرانی و کسب‌وکار‌هایی که از عهده آن بر می‌آید، است.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها برای اینکه حداقل از پرداخت حقوق پرسنل اطمینان خاطر داشته باشند به درآمد پایدار نیاز دارند بنابراین در این حوزه نیاز به حمایت دولت داریم، اما در بودجه سال ۹۸ شاهد ضربه به اخذ عوارض در قانون ارزش افزوده هستیم.

بادامی‌نجات با بیان اینکه در شورای عالی استان‌ها تلاش کردیم کاهش عوارض در مالیات بر ارزش افزوده را متعادل کنیم تصریح کرد: باید سهم شهرداری‌ها از عوامل مالیات بر ارزش افزوده به ۵۰ درصد برسد و این موضوع را دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه دولت لایحه‌ای برای درآمد پایدار شهرداری‌ها به مجلس ارائه داده است ادامه داد: البته این لایحه نظر شورا‌های شهر و شورای عالی استان‌ها را تأمین نمی‌کند، اما همین هم امیدوارکننده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه مردم را باید برای پرداخت عوارض نوسازی ترغیب کنیم خاطرنشان کرد: صرفاً همه درآمد‌های پایدار برای شهرداری‌ها از راه‌اندازی کسب و کار نیست بلکه عوارضی که مردم برای نوسازی و بهای خدمات پرداخت می‌کنند نیز سهم مهمی دارد.

وی با اشاره به اینکه سهم مردم در پرداخت عوارض در سال جاری هفت درصد بوده است گفت: به دنبال این هستیم که مردم مشارکت داشته باشند و الزام آن این است که مردم شهرداری را از خودشان بدانند چراکه به بودجه دولت وابسته نیست.

بادامی‌نجات با بیان اینکه جوایز تشویقی برای خوش‌حساب‌ها و افرادی که سالانه عوارض خود را پرداخت می‌کنند در نظر گرفته می‎شود اظهار کرد: در کنار تشویق‌ها فرهنگسازی نیز رخ دهد، اما به توجه بیشتر شهرداری و مردم نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از شاخص‌های جشنواره انتخاب شهروند نمونه پرداخت مداوم و الکترونیکی عوارض بود افزود: بنابراین به دنبال راهکار‌هایی برای فرهنگ سازی در راستای پرداخت عوارض توسط مردم هستیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه مقاومت‌هایی در راه درآمد‌های پایدار وجود دارد تصریح کرد: البته شهرداری همدان استثنا نیست و در شهرداری‌های کل کشور مشکل درآمد پایدار وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تشویق مردم برای پرداخت به موقع عوارض به همت شهرداری و سیاست‌گذاری صحیح شورا بستگی دارد ادامه داد: در حال حاضر نیروگاه‌های خورشیدی، کارخانه سیمان، گلخانه و جذب سرمایه‌گذار در حوزه‌های مختلف برای شهرداری تعریف شده است.

بادامی‌نجات خاطرنشان کرد: تحقق همه این موارد و دست یافتن به اهداف عالیه نیازمند تدوین فضای مناسب در شهر و استان برای جذب سرمایه گذار و همواره کردن این راه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار