فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان همدان گفت: در دو هفته گذشته ۱۶ نفر در رابطه با حفاری غیرمجاز و قاچاق اشیاء تاریخی و فلزیاب دستگیر شدند. 
کد خبر: ۶۹۸۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۹ 02 January 2019
سرهنگ حاجی عزیزی از دستگیری ۱۶ حفار غیرمجاز و قاچاقچی اشیاء تاریخی و فلزیاب در استان خبر داد.

به گزارش تسنیم، سرهنگ عزیزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با رصد اطلاعاتی عوامل یگان حفاظت، باند قاچاق اشیاء تاریخی از استان فارس که قصد فروش اشیاء عتیقه را در همدان داشتند شناسایی شده و پس از هماهنگی با معاون دادستان استان، عوامل یگان با همراهی نیروی انتظامی در یک عملیات ضربتی ۲ نفر را در حین خرید و فروش اشیاء تاریخی دستگیر و تعداد ۵۹ عدد سکه بدل از دوره اسلامی- اموی کشف نمودند که پرونده جهت شناسایی و دستگیری سایر عوامل در دست بررسی است. 

عزیزی با اشاره به اینکه در دو عملیات دیگر در شهرستان‌های بهار و رزن نیز ۷ نفر در حین حفاری دستگیر شدند، گفت: همچنین در همکاری یگان حفاظت و دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان تویسرکان در بازرسی ۱ دستگاه خودرو ۳ دستگاه فلزیاب کشف و دو نفر دستگیر شدند. 

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان همدان بیان کرد: در اسدآباد نیز توسط عوامل یگان حفاظت و نیروی انتظامی ۴ نفر در حین حفاری دستگیر و تمامی افراد دستگیر شده تحویل مراجع قضایی شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار