مدیر بیمارستان اعصاب و روان بهمن گفت: برای پرسیدن اجازه از کودک می‌توان از او سوالاتی مانند «دوست داری، دست بدی؟» و «دوست داری، روبوسی کنی؟» را بپرسید تا او با این رفتار احساس امنیت، احترام و عزت نفس کند و بداند که دیگران حریم خصوصیِ او را به رسمیت می‌شناسد.
کد خبر: ۶۹۸۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳ 02 January 2019
مهین ذوالفقاری با اشاره به اهمیت توجه به مسئله بوسیدن کودکان، گفت: این موارد به ظاهر ساده و پیش پا افتاده، تاثیرات مهمی بر سلامت روحی کودک و از روش‌های پیشگیری آسیب‌هایی مانند آزار جنسی کودکان ایفا می‌کند.

به گزارش ایسنا، ذوالفقاری با اشاره به لازمه توجه به قوانین بوسیدن کودکان، اظهار کرد: ﻭﻗﺘﯽ ﮐﻮﺩﮎ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺯﻭﺭ ﻣﯽ‌ﺑﻮﺳﻴﺪ ﻳﺎ ﺑﻐﻞ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻴﺪ، ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻣﯽ‌ﺁﻣﻮﺯﻳﺪ ﮐﻪ ﺗﺴﻠﻴﻢ ﺗﻤﺎﻳﻼﺕ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ شود.

وی با بیان این که قوانین بوسیدن کودکان به سن و سال آن‌ها بستگی ندارد، گفت: ﻣﻬﻢ ﻧﻴﺴﺖ که ﮐﻮﺩﮐﺘﺎﻥ ﭼﻨﺪ ﺳﺎﻝ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ چرا که باید ﺣﺮﻳﻢ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻣﺤﺘﺮﻡ ﺷﻤارید ﻭ ﺑﺪﻭﻥ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﺍﻭ ﺣﺘﯽ ﺫﺭﻩ‌ﺍﯼ ﺑﻪ ﺣﺮﻳﻢ ﺍﻭ ﻧﺰﺩﻳﮏ‌ﺗﺮ ﻧﺸﻮﻳﺪ.

این مسئول افزود: ﺣﺘﯽ ﺍﮔﺮ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﺧﺮﺩﺳﺎﻝ ﺷﻤﺎ ﻫﻨﻮﺯ ﻗﺎﺩﺭ ﺑﻪ ﺻﺤﺒﺖ ﮐﺮﺩﻥ ﻧﻴﺴﺖ، ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺑﻐﻞ ﮐﺮﺩﻥ ﺍﻭ ﻣﻨﺘﻈﺮ ﺩﻳﺪﻥ ﺭﺿﺎﻳﺖ ﺍﻭ ﺑﺎ ﺯﺑﺎﻥ ﺑﺪﻧﺶ ﺑﺎﺷﻴﺪ.

وی با بیان این که ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﺑﻪ ﺧﻮﺍﺳﺘﻪ‌ﻫﺎﯼ ﮐﻮﺩﮐﺎﻥ باید ﺭﻭﺍﻝ ﻫﻤﻴﺸﮕﯽ زندگی باشد، تصریح کرد: باید ﮐﻮﺩﮎ ﺑﺎﻭﺭ ﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﻫﻴﭻ ﮐسی ﺣﻖ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﺑﺪﻭﻥ ﺍﺟﺎﺯﻩ‌اش، ﺑﻪ او ﻧﺰﺩﻳﮏ ﺷﻮﺩ ﻳﺎ ﺑﺎ ﺍﻭ ﺗﻤﺎﺱ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷد.

ذوالفقاری با تاکید بر این که کودکان را مجبور به بوسیدن و بغل کردن نکنید، گفت: اگر با دیگران در رودروایسی قرار گرفتید، برای آن‌ها اهمیت توجه به این موضوع مهم را توضیح دهید و با مهربانی از کودک اجازه این کار را سوال کنید.

این مسئول آموختن مهارت «نه گفتن» به کودک را ضروری دانست و گفت: این موارد به ظاهر ساده و پیش پا افتاده، تاثیرات مهمی بر سلامت روحی کودک و از روش‌های پیشگیری آسیب‌هایی مانند آزار جنسی کودکان، ایفا می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار