کد خبر: ۶۹۸۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۰ 01 January 2019
متولیان؛ دست مریزاد

نشاط اجتماعی بین بیش از ۲۰ هزار نفر بدون ریالی هزینه بیت المال و هزینه دولتی در همدان

انقلاب که شد تا مردم به خودشان بیایند جنگ شد و هشت سال گذشت؛ بعد از جنگ، امام انقلاب اسلامی "امام خمینی (ره) " که رحلت کرد، چند سال غمی بر دوش ملت سنگینی کرد.

دهه هفتاد و هشتاد با سازندگی و ناهمگونی‌های اجتماعی سپری شد و مردم سه دهه بعد از انقلاب را خنثی در زندگی اجتماعی گذراندند و در اصل #نشاط_اجتماعی از اوایل دهه نود در زندگی اجتماعی مردم ایران جا گرفت.


اوایل دهه نود جامعه به یک خودباوری رسید که باید به سمت شادی حرکت کند تا مردمانش فارغ از اتفاقات زندگی و سیاسی و اقتصادی تفریحاتی داشته باشند که حال روحی آن‌ها کمی متحول گردد.

از دید شرع و عرف شادبودن ناپسند نیست و نشاط به معنای بی خیالی نیست، بلکه میخواهد به زندگی بگوید: "تا شقایق هست، زندگی باید کرد. "

حال چند سالی است در کشور و چند ماهی است در همدان برگزاری کنسرت خواننده‌های پاپ و حتی سنتی مردم را بر این داشته که میتوانند کمی نشاط و شادی داشته باشند.
 
شاداب سازی خانواده‌ها و ایجاد شادی و نشاط اجتماعی از خروجی کنسرت‌هایی است که این روز‌ها مردمان بسیار که اغلب جوانان هستند را بدون ریالی هزینه بیت المال و دولتی، به یک خودباوری رسانده که: "می شود خندید، حتی برای یک ساعت"

 طبق آماری که نگارنده محاسبه کرده در پنج ماه اخیر بیش از ۴۰ ساعت شادی و نشاط بین بیش از ۲۰ هزار نفر در شهر همدان تقسیم شده و خب جا دارد دست مریزاد بگوییم به متولیان امر که با فراهم کردن این فضا، مردم را در فراموشی غم حوادث تلخ اجتماعی و ناملایمات زندگی یاری کردند.
 
عده‌ای گویند گران است کنسرت‌ ای داد؛ بر فقیران حرام است کنسرت
 
 نگارنده در سیاه قلمی دیگر، در این باب نیز خواهد نوشت.

 امیر غلامی پارسا
روزنامه نگار- فعال مدنی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار