مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری همدان در جمع دهیاران شهرستان ملایر گفت: توسعه روستایی آیتم‌های مختلفی دارد که یکی از مهمترین آیتم‌ها در توسعه روستاها استفاده از ظرفیت و مشارکت مردم است و دهیاران عضوی از مردم بوده و باید برای توسعه روستاها تلاش کنند.
کد خبر: ۶۹۸۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۳ 01 January 2019

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری همدان در جمع دهیاران شهرستان ملایر گفت: توسعه روستایی آیتم‌های مختلفی دارد که یکی از مهمترین آیتم‌ها در توسعه روستاها استفاده از ظرفیت و مشارکت مردم است.

به گزارش تابناک همدان از ملایر، ظاهر پور مچاهد افزود: دهیاران عضوی از مردم بوده و باید برای توسعه روستاها تلاش کنند.

وی خاطر نشان ساخت: حدود 40 درصد مردم شهرستان ملایر ساکن روستاها هستند و اگر دهیاران و مسئولان با دلسوزی صداقت، جدیت و تلاش ، مدیریت و برنامه و لحاظ کردن شیوه قوانین کار و مستند کردن کارها پیش بروند بی شک شاهد توسعه و پیشرفت در روستاها خواهیم بود.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری همدان تصریح کرد: همه مسئولان باید در مسیر شهدا، ولایت و سیاست‌های دولت با هدف خدمت به مردم کار کنند،اگر با این هدف حرکت نکنیم مسیر توسعه را نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد: شناسایی مشکلات روستاها، اولویت بندی، تعامل و همکاری دهیاران با شوراهای روستا و افراد معتمد از وظایف دهیاران برای پیشرفت در روستا است و سرانه دهیاری‌ها باید با برنامه و به درستی هزینه شود.

پورمجاهد با اشاره به جابجایی 3 هزار و 200 میلیارد تومان از ردیف اعتبارات قانون بودجه افزود: در این زمینه پیگیریهای لازم صورت گرفت و نمایندگان مجلس پیگیر اصلاح این مشکل هستند تا بزودی واریز سهم سازمان دهیاری‌ها از ابتدای امسال محقق شود.

وی افزود: دهیاران به موقع اطلاعات بودجه‌ها و گزارشات در سامانه را ثبت کنند، با توجه به وجود ظرفیت‌های خوب ملایر دهیاران باید از ظرفیت بالای مدیران ارشد شهرستان به ویژه فرماندار برای توسعه روستاها استفاده کنند و همکاری لازم را با مسئولان داشته باشند.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری همدان بر حفظ وحدت، تعامل و همکاری بین همه مسئولان نظام تاکید و عنوان کرد: شاید گرایش‌ها و ایده‌های فکری متفاوت باشد اما آنچه برای همه ما مهم بوده خدمت به مردم است .

وی خاطر نشان کرد: مردم روستاها از ابتدای پیروزی انقلاب درهمه عرصه‌ها و صحنه‌ها پای کار بوده‌ ،امروزه توسعه روستاها از خواسته‌ها و مطالبات به جای مردم است که شاید به دلیل کمبود امکانات و اعتبارات نتوان همه مطالبات مردم را برآورده کرد اما تا حد توان باید مشکلات را پیگیری و حل کنیم.

پور مجاهد خبر داد: 40 روستا در استان همدان با توجه به چهلمین سال پیروزی انقلاب به عنوان روستای نمونه انتخاب می شوند، هر شهرستان بنا به موقعیت و تعداد روستاها سهمی از این انتخاب خواهد داشت.

پور مجاهد یادآور شد: یک شیوه نامه جدید نیز برای انتخاب دهیاران نمونه کشوری امسال داریم که تازه ابلاغ شده که امیدواریم با ظرفیت‌های خوب شهرستان ملایر از دهیاران ملایر نیز جز دهیاران نمونه داشته باشیم.

وی اضافه کرد: دهیاری‌ها یک نهاد غیر دولتی خود کفا هستند بایددر بحث ایجاد طرح‌های خود کفایی در روستاها اقدام کنند ،نیاز است با توجه به دانش و استعداد دهیاران خوب ملایر سایردهیاران از کمک‌ها و ظرفیت همکاران خود برای پیشرفت و توسعه در روستاها استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه دهیاران وقتی را در محل کار خود برای دیدار با مردم و شنیدن مشکلات آنها اختصاص دهند گفت: باید از نظرات و پیشنهادات مردم نیز برای پیشرفت و توسعه روستاها استفاده شود.

پورمجاهد با اشاره به چهلمین سال پیروزی انقلاب بیان دستاوردها و خدمات نظام برای مردم را یک امر مهم برشمرد و افزود: طی چهل سال گذشته انقلاب بزرگی در بحث توسعه زیر ساخت‌های روستایی، گاز رسانی، آب، اینترنت و.. صورت گرفته که این دستاورد‌ها و خدمات باید به مردم اطلاع رسانی شود.


وی یادآور شد: یکی از خدمات ارزنده برجسته دولت ارائه تسهیلات روستایی طی دو سال گذشته بوده است، در این زمینه شهرستان ملایر حدود ۴۴ میلیارد تومان عقد قرارداد صورت گرفته که این تسهیلات برای روستاییان با سود ۶ تا ۸ درصد است.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری همدان با تاکید بر اینکه باید از این فرصت برای ایجاد اشتغال جوانان روستایی و استفاده از طرح‌های اشتغال زا در روستا‌ها بهره برد گفت: همه ما باید مشکلات مردم را مشکلات خود بدانیم و برای رفع آن تلاش کنیم.

باب الله فتحی فرماندار ویژه ملایر نیز عنوان کرد: شهرستان ملایر دارای ۲۰۸ روستای داری سکنه است که از این تعداد ۱۵۵ روستا دارای ۱۴۱ دهیار هستند.

وی تصریح کرد: طی ماه‌های گذشته جذب تسهیلات روستایی شهرستان ملایر از ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به ۴۵ میلیارد تومان رسیده که در این زمینه ملایر در رتبه‌های برتر جدول در استان قرار گرفته است.

وی بر جذب تسهیلات اشتغال روستایی توسط دهیاران تاکید کرد و افزود: دهیاران باید در راستای قانون و اهدافی که برای آن‌ها تعریف شده حرکت کنند.

فرماندار ملایر اظهار کرد: داشتن برنامه مدون، استفاده از ظرفیت نخبگان، بانوان و خیران برای توسعه روستا بسیار مهم است و با توجه به کمبود اعتبارات دهیاران سعی کنند از صرف هزینه‌‎های غیر ضروری خود داری کنند.

فتحی بر بحث توسعه گردشگری، ایجاد خانه‌های بوم گردی و جذب سرمایه گذاران در روستا‌ها تاکید و اضافه کرد: در بحث کشاورزی نیز باید استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری بین کشاورزان تبلیغ شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار