فرمانده انتظامی استان همدان گفت: همدان جزو سه استان برتر کشور در حوزه امنیت به شمار می‌رود و استان در شاخص‌هایی از جمله جرائم سرقت، جعل، نزاع و درگیری، کلاهبرداری، قتل و... از میانگین کشوری پایین‌تر است.
کد خبر: ۶۹۵۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۷ 26 December 2018
فرمانده انتظامی استان همدان گفت: همدان جزو سه استان برتر کشور در حوزه امنیت به شمار می‌رود و استان در شاخص‌هایی از جمله جرائم سرقت، جعل، نزاع و درگیری، کلاهبرداری، قتل و... از میانگین کشوری پایین‌تر است.

به گزارش تابناک همدان، سردار بخشعلی کامرانی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در سال جاری در استان ۲۰۰ سارق حرفه‌ای شناسایی و باند‌های آن‌ها متلاشی شده است، افزود: نرخ آمار جرائم خرد افزایش داشته، ولی جرایم خشن ۱۶ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه طبق آخرین ارزیابی‌های صورت گرفته میزان جرائم در این استان ۳۰ تا ۵۰ درصد نسبت به میانگین کشوری کمتر است، خاطر نشان ساخت: مبارزه با جرائم مهم و خشن، مبارزه با مواد مخدر و طرح پاکسازی، کاهش تصادفات فوتی درون‌شهری و برون‌شهری، مبارزه با کالای قاچاق، برخورد در حوزه مجازی و پیشگیری اجتماعی در سال جاری جزء اولویت‌های ما بوده است.

کامرانی از کشف پنج تن موادمخدر در سال جاری خبر داد و یاد آور شد: اجرای یک هزار و ۶۰۰ طرح و دستگیری و جمع آوری هفت هزار معتادان و تحویل آن‌ها به کمپ‌ها از مهمترین اقدامات نیروی انتظامی است.

وی با بیان اینکه برخورد با پدیده موادمخدر عزم ملی را می‌طلبد بیان کرد: آموزش و آگاه سازی خانواده‌ها با این آسیب و دخالت دادن مراکز علمی در کاهش آثار و تبعات این معضل اجتماعی موثر است.

فرمانده انتظامی همدان با اشاره به اینکه در حوزه مبارزه با کالای قاچاق در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۵ درصد افزایش کشفیات انجام شده است، افزود: ۱۶۰ میلیارد تومان ارزش کالا‌های کشف شده است.

کامرانی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: حدود ۷۶۰ هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در ۹ ماهه امسال برقرار شده که نشان از اعتماد شهروندان به پلیس است.

وی با اشاره به تصادفات فوتی نیز خاطر نشان ساخت: امسال ۱۲۰ میلیون تردد در محور‌های مواصلاتی استان همدان انجام شده که با افزایش ۲۱ تا ۲۵ درصدی تردد را شاهد بوده‌ایم.

وی اظهار داشت: ۵۰۰ تن در حوزه فضای مجازی امسال شناسایی و دستگیر شدند که با آموزش و آگاه سازی این آمار‌ها را می‌توان کاهش داد.

فرمانده انتظامی استان همدان در ادامه گفت: برخی شهروندان هنگام مواجهه با تهدید در حوزه فضای مجازی نسبت به گزارش موضوع به پلیس فتا اقدامی نمی‌کنند.

کامرانی با اشاره به اینکه پلیس مبارزه با موادمخدر با راه اندازی مرکز مشاوره کار‌های خوبی در حوزه پیشگیری اجتماعی داشته داست، افزود: استان همدان در حوزه مبارزه با مواد مخدر رتبه دوم کشوری را کسب کرده است.

سردار کامرانی‌صالح با بیان اینکه استان همدان در حوزه تصادفات درون‌شهری چهار درصد و در حوزه تصادفات برون شهری ۱۴ درصد تصادفات کاهش داشته است، یادآور شد: باید آگاه سازی انجام شود چراکه هرساله بین ۱۶ تا ۱۷ هزار نفر بر اثر تصادفات در کشور جان خود را از دست می‌دهند.

وی در پایان با اشاره به اینکه در حوزه رسیدگی به شکایات عملکرد خوبی داشته ایم، خاطر نشان ساخت: در سال جاری ۲۴ هزار تماس تلفنی شامل پیشنهادات، انتقادات، شکایات و ...با سامانه ۱۹۷ و ۱۲۰۰ مورد نیز ملاقات مردمی انجام شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار