فرمانده انتظامی استان همدان گفت: کشور ایران یکی از کشور‌های امن جهان و همدان یکی از شهر‌های برتر این کشور در حوزه امنیت است که این خصلت به علت مومن و ولایتمداری مردم همدان و معروفیت آن‌ها به عنوان شهر دارالمومنین است.
کد خبر: ۶۹۵۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱ 23 January 2019
سردار بخشعلی کامرانی‌صالح با بیان اینکه همدان جزء ۳ استان امن کشور است، این افتخار را مدیون و مرهون اطلاع‌رسانی و آگاهی رسانه و همکاری آن‌ها با نیروی انتطامی دانست.

به گزارش ایسنا، سردار کامرانی‌صالح در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بر اساس شاخص‌های سطح کشور، به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جرائمی از جمله سرقت، نزاع، درگیری و جعل انجام می‌شود که خوشبختانه میانگین جرائم استان همدان ۵۰ درصد کمتر از شاخص‌های جرائم سطح کشور است.

کامرانی‌صالح با اشاره به اینکه نیروی انتظامی استان همدان در حوزه‌های مختلف نظامی موفق است، عنوان کرد: اگر چه حوزه انتظامی با کمبود تجهیزات مواجه بوده، اما اقدامات این نهاد در راستای کاهش و کنترل جرائم قابل تقدیر است.

وی تصریح کرد: با آغاز سال جدید نیروی انتظامی اهداف مهمی از جمله مبارزه با موادمخدر و طرح‌های پاکسازی، کاهش تصادفات فوتی، مبارزه با قاچاق کالا و کنترل جرائم فضای مجازی در راستای کاهش جرم را در اولویت‌های خود قرار داد.

کامرانی‌صالح با اشاره به توفیقات نیروی انتظامی در ۹ ماه اخیر خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی با انجام ۱۶۰۰ طرح عملیاتی طی ۷۶۰ هزار تماس مردمی با این نهاد و در حوزه مبارزه با موادمخدر، با جمع‌آوری و پاکسازی ۷۰۰۰ معتاد متجاهر و اسکان آن‌ها در کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۵ و ۱۶ وظیفه خود را در این زمینه به خوبی انجام داده است.

وی اضافه کرد: با تلاش مأموران مبارزه با موادمخدر طی ۹ ماه سالجاری حدود ۵ تن موادمخدر کشف و ضبط شده که یکی از وظایف مهم رسانه در این زمینه، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی از عواقب اعتیاد و مصرف موادمخدر است.

کامرانی‌صالح با اشاره به یکی از اقدامات موثر در حوزه مبارزه با مواد مخدر افزود: علاوه بر جمع‌آوری معتادان متجاهر، مراکز آموزش همگانی برای مشاوره و راهنمایی معتادان در راستای ترک و امید دوباره به زندگی آن‌ها راه‌اندازی شده است که خانواده آن‌ها نیز می‌توانند از مشاوره و راهنمایی این مراکز بهره‌مند شوند.

وی با بیان افزایش ۱۵ درصدی کشفیات قاچاق کالا گفت: یکی از اولویت‌ها و اهداف مهم پلیس، مبارزه با قاچاق کالا است که در سالجاری، انهدام باند‌های حرفه‌ای قاچاق کالا، به ارزش ۱۶۰ میلیارد تومان بوده است.

فرمانده انتظامی استان همدان بیان کرد: امسال شاهد ۱۲۰ میلیون تردد در محور‌های مواصلاتی استان بوده‌ایم که کاهش آمار تصادفات فوتی در حوزه درون‌شهری ۴ درصد و در برون‌شهری ۱۴ درصده بوده‌است و این سیر نزولی کاهش تصادفات فوتی را نشان می‌دهد.

وی از ارتباط خوب مردم استان همدان با پلیس در حوزه‌های مختلف نظامی خبر داد و عنوان کرد: سامانه ۱۹۷ متعلق به نیروی انتطامی استان همدان است که تا کنون ۲۴ هزار تماس تلفنی در راستای انتقادات و پیشنهادات داشتیم و بیش از ۱۲۰۰ ملاقات حضوری با مردم داشته و جویای مشکلات آن‌ها بوده‌ایم.

کامرانی‌صالح با ابرازتأسف از افزایش جرائم سایبری و فضای مجازی اظهار کرد: تا کنون ۵۰۰ پرونده سایبری به پلیس فتا اعلام شده که متأسفانه این آمار نسبت به گذشته افزایش داشته که علت عمده آن نبود آگاهی و سواد کافی مردم، در زمینه فضای سایبری و مجازی است که در این زمینه نقش رسانه برای آگاهی‌بخشی بسیار موثر خواهد بود.

وی با ارائه خدمات پلیس در زمینه ابلاغ اوراق قضایی و احکام اعلام کرد: در ابلاع اوراق قضایی و احکام، بیش از ۱۰۰ هزار ابلاغ در راستای خدمت رسانی و رفاه عمومی و همچنین در اماکن عمومی و نظام تعویض پلاک بیش از ۱۲۰ هزار خدمات، توسط پلیس نیروی انتظامی انجام شده است.

فرمانده انتظامی استان همدان در پایان از اصحاب رسانه درخواست کرد در راستای آگاهی‌بخشی موادمخدر صنعتی از جمله گُل اقدامات موثری انجام دهند چرا که این ماده‌مخدر به علت ویژگی نشاط آور و انرژی مضاعف در بین نوجوانان رواج بسیاری داشته که تصور می‌کنند با مصرف این مواد می‌توانند با انرژی مضاعف به خوبی درس بخوانند، اما آثار مخرب این مواد ۷ برابر بیشتر از حشیش است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار