رئیس اتحادیه طلا و جواهر همدان با بیان اینکه برای فعالیت صنفی در فضای مجازی اخذ نماد الکترونیکی ضروری است اظهار کرد: علاوه بر داشتن پروانه کسب از اتحادیه طلا باید نماد الکترونیک اخذ شود.
کد خبر: ۶۹۲۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹ 18 December 2018
مهدی غلامی با بیان اینکه برخی از کانال‌ها نقره را آبکاری کرده و به جای طلا می‌فروشند گفت: تاکنون هیچ پروانه کسبی برای فروش طلا و جواهر در فضای مجازی صادر نشده است.

به گزارش فارس،غلامی با بیان اینکه اخذ مجوز برای فعالیت در فضای مجازی به سادگی امکان‌پذیر نیست و مشکلات خاص خود را دارد، افزود: فروش طلا در فضای مجازی به صورت غیر قانونی انجام می‌شود و از پشتیبانی مراجع قانونی نیز برخوردار نیست.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر همدان با تأکید بر اینکه افراد فعال در فضای مجازی اغلب شناختی نسبت به طلا ندارند تصریح کرد: افرادی بودند که از فضای مجازی طلا خریداری کردند و به اتحادیه مراجعه داشتند کهدر نهایت مشخص شده که به جای طلای، اجناس بدل به آن‌ها تحویل داده شده است.

وی با اشار به اینکه در قبال این طلا‌ها فاکتوری صادر نمی‌شود ادامه داد: احتمال عرضه طلا‌های کم‌عیار و طلا‌های سرقتی که در بازار خریداری ندارند در فضای مجازی بسیار بالاست.

غلامی خاطرنشان کرد: اتحادیه طلا و جواهر با معاونت پیشگیری دادگستری و پلیس فتا همکاری لازم را دارد و شکایتی برای برخورد با کانال‌هایی ایجاد شده در فضای مجازی که به صورت غیرقانونی به عرضه طلا مشغول هستند، تنظیم شده است.

وی با بیان اینکه پرونده این شکایات در حال بررسی است، گفت: این موضوع با جدیت در اتحادیه دنبال می‌شود تا در این حوزه نیز نظم برقرار می‌شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر همدان اظهار کرد: وقتی مشتری از واحد صنفی دارای پروانه کسب معتبر طلا خریداری می‌کند، اگر هرگونه مشکلی در کالای فروخته شده رخ دهد، واحد صنفی به طور کامل پاسخگو است.

وی با بیان اینکه برخی از کانال‌ها نقره را آبکاری کرده و به جای طلا می‌فروشند تصریح کرد: تاکنون هیچ پروانه کسبی برای فروش طلا و جواهر در فضای مجازی صادر نشده است چراکه سازوکار مخصوص به خود را دارد و به سادگی نیز امکان‌پذیرنیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار