عصر امروز و با حضور مسوولان فرهنگی استان و بسیاری از اساتید و هنرمندان نمایشگاه آثار خوشنویسی استاد علی سجادی و مرضیه حمزه‌ای در همدان افتتاح شد.
کد خبر: ۶۹۲۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰ 18 December 2018
به همت موسسه هنری آرمان هنر هکمتان، نمایشگاه آثار خوشنویسی استاد علی سجادی در همدان افتتاح شد.

به گزارش فارس؛این نمایشگاه از ۲۶ آذرماه تا چهارم دی ماه همه روزه از ساعت ۱۶ الی ۱۹ دایر بوده و علاقمندان به هنر‌های تجسمی می‌توانند برای بازدید به گالری آرمان هنر هکمتان در میدان فردوسی، ابتدای خیابان طالقانی، جنب بانک قوامین مراجعه کنند.

 استاد سیدعلی سجادی خوشنویس پیشکسوت، خواننده و نوازنده، متولد ۱۳۳۳ در شهر اسدآباد و دبیر بازنشسته آموزش و پرورش است که مدرک ممتاز خوشنویسی خود را در سال ۱۳۶۳ کسب کرد، وی گواهینامه استادی خود را در سال ۱۳۸۶ از انجمن خارک توسط استاد خروش و استاد اخوین، در سال ۱۳۸۷ از انجمن خوشنویسان ایران توسط استاد امیرخانی و دیگر استادان شورای ارزشیابی هنری دریافت کرد.

استاد سجادی دارای مدرک درجه یک هنری از وزارت فرهنگ در سال ۱۳۸۹ است که البته موسس انجمن خوشنویسان اسدآباد نیز بوده که نتیجه این اقدام تعلیم و پرورش ۷۵ نفر ممتاز، هشت نفر فوق ممتاز و تعداد بسیاری مراحل دیگر خوشنویسی در این شهر بوده است.

از جمله آثار خوشنویسی به اهتمام ایشان می‌توان به کتابت شاهنامه فردوسی (دو بار)، مثنوی مولوی (دو بار)، دیوان حافظ (سه بار)، کلیات سعدی، کتاب ناردانه‌ها، مجموعه غزلیات فیض روح القدس، گزیده غزلیات شمس تبریزی، گزیده غزلیات سعدی، گزیده غزلیات حافظ، گلستان سعدی، بوستان سعدی (دو بار)، باباطاهر (سه بار)، مخزن الاسرار نظامی (دو بار)، منطق‌الطیر عطار، لیلی و مجنون نظامی، گزیده رباعیات شیخ ابوسعید، رباعیات خیام (سه بار) اشاره کرد که البته وی در حال حاضر نیز مشغول کتابت صحیفه سجادیه و چند اثر دیگر هستند.

اما از آنجایی که استاد سجادی از نعمت صدای خوش و خدادادی برخوردار بود، از خوانندگانی چون (ایرج و گلپا) تقلید می‌کرد و بعد‌ها هم در کلاس‌های فرهنگ و هنر همدان، زیر نظر استاد سیاوش نورپور به تکمیل تعلیمات خود پرداخت، او در این دوران به نواختن (سه تار) روی آورد و به تهران نزد استاد (زیدالله طلوعی) رفت و تمرینات جدی خویش را آغاز کرد و ردیف (میرزا عبدالله) را به پایان رساند.

او با وجود مشغله فراوان، حجم وسیع کار کتابت، تحریر، آموزش هنر خوشنویسی به آموزش علاقمندان این رشته هنری نیز مبادرت ورزید که خوشبختانه هنرمندان قابل و فرهیخته‌ای را در این عرصه هم پرورش داده است.

اما مرضیه حمزه‌ای نیز متولد ۱۳۵۲ و دارای کارشناس ارشد نقاشی و مدرک ممتاز از انجمن خوشنویسان است که فعالیت خوشنویسی خود را از ۱۳۷۰ در نزد استاد علی سجادی و هنر تذهیب را در نزد هادی پرزاد شروع کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار