رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اسدآباد با اشاره به بنای سید جمال‌الدین اسدآبادی که باید به موزه تبدیل شود اظهار کرد: سال ۱۳۵۳ انجمن آثار ملی ایران خانه پدری سیدجمال که تقریبا تخریب شده بود را خریداری و بازسازی می‌کند و از آن موقع تا سال ۱۳۷۲ تحویل میراث می‌شود.
کد خبر: ۶۹۲۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱ 18 December 2018
کامران شایگان گفت: بنای سیدجمال‌الدین اسدآبادی به عنوان یک مرکز فرهنگی باید تبدیل به موزه شود.

به گزارش فارس، شایگان ادامه داد: تا آن زمان میراث فرهنگی مدتی زیر نظر وزارت ارشاد می‌رود و همان زمان که میراث فرهنگی یکی از معاونت‌های وزارت ارشاد بود، نماینده وقت شهرستان با وجود مخالفت مدیرکل میراث فرهنگی، خانه سید جمال را تخریب و اقدام به توسعه مجموعه به عنوان بنای یادبود سیدجمال الدین می‌کند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اسدآباد یادآور شد: سال ۸۴ میراث فرهنگی از اداره ارشاد جدا می‌شود و میراث فرهنگی مجدداً معاونت نهاد ریاست جمهوری شده و ادعا می‌کند ملک سید جمال‌الدین از آن میراث فرهنگی است.

وی ادامه داد: بنای یادبود سید جمال‌الدین که توسط ارشاد به دانشگاه تبدیل شده بود، قسمتی از آن میراث فرهنگی می‌شود و قسمتی که بخش اعظم مجموعه است، در اختیار دانشگاه فرهنگ و هنر ارشاد قرار می‌گیرد.

شایگان با بیان اینکه دانشگاه فرهنگ و هنر و مدیریت وقت آن لطمات زیادی به ساختمان زد، بیان کرد: این عمارت با سبک قاجاری با اتاق‌های کوچک و رواق‌های زیبایی ساخته شده بود.

وی با اشاره به اینکه مدیر وقت دانشگاه فرهنگ و هنر اتاق‌های کوچک برای ایجاد کلاس یکی کرده و قسمت نمایشگاهی پایین را تقسیم‌بندی کردند، خاطرنشان کرد: رواق‌های داخل حیاط این بنا را تبدیل به سرویس دستشویی کردند و مجموعه تقریباً از زیبایی خود خارج شد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اسدآباد یادآور شد: بنده نمی‌گویم باید این مجموعه را به میراث می‌دادند، اما طبق یک روال کاری باید یا تحویل میراث فرهنگی و یا تبدیل به فرهنگسرا می‌شد که بنا صدمه نبیند.

وی ادامه داد: من به نماینده وقت و رئیس فرهنگ و هنر آن موقع نیز گفتم هر جایی می‌توان دانشگاه ایجاد کرد، اما هر جایی نمی‌توان موزه برپا کرد، زیرا بخش فرهنگی هر جایی نمی‌تواند برود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار