معاون فرماندار اسدآباد با بیان اینکه زکات یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی در جامعه می‌تواند باشد یاد آورشد: پرداخت زکات با محوریت روستا‌ها موجب مرتفع شدن بسیاری از مشکلات بوده و تا حدودی موضوع فقر را در جامعه حل می‌کند.
کد خبر: ۶۹۱۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۶ 16 December 2018
امام جمعه اسدآباد با بیان اینکه فرهنگ‌سازی توسط مبلغان و متولیان فرهنگی برای پرداخت زکات مورد توجه باشد، گفت:عاملین زکات خود در این امر مهم پیشگام شوند.

به گزارش تسنیم،حجت الاسلام سید موسی حسینی مجد در مراسم جشن شکرگذاری زکات اظهار داشت: افراد دست اندرکار در بحث جمع آوری زکات برای احیا دین و به خاطر خدا و پاکیزه کردن لقمه مردم این امر مهم را پیگیری کرده و مرتب تذکر دهند چرا که تذکر به ایمان نفع می‌رساند.

وی افزود: فرهنگ‌سازی در پرداخت زکات اولین کار در این امر واجب بوده که روحانیت، سازمان تبلیغات، اعزام روحانی به مناطق، تبلیغات و ... از نقش مهمی در این فرهنگ‌سازی و تبلیغ این باور دینی برخوردار است.

حسینی مجد با تاکید بر جدا کردن زکات از مال تصریح کرد: برخی از کشاورزان اشتباه بزرگی کرده و هنگامی که از آنان در رابطه با پرداخت زکات سئوال می‌شود می‌گویند گندم را به سوله تحویل داده‌ایم و هنوز پول آن پرداخت نشده و اگر پول گندم پرداخت شود حتما زکات را پرداخت خواهیم کرد که این کار خلاف شرع بوده و باید ابتدا از هر چیز کشاورزان زکات خود را از گندم و محصول خود جدا کرده و سپس برای مابقی محصول خود تصمیم بگیرند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر می‌خواهیم که کشاورزان و اهل روستا در بحث زکات پیشرو بوده و همواره ثابت قدم باشند عاملین زکات خود در این امر مهم پیشگام شوند چرا که نگاه مردم به شما بوده و پیشقدمی شما در این امر اثر گذارتر است.

یزدان آزرمی با اشاره به اینکه زکات در برقراری عدالت اجتماعی نقش موثری دارد افزود: اگر در هر جامعه‌ای که عدالت اجتماعی و اقتصاد مقاومتی در کنار یکدیگر باشد با یک جامعه آرمانی مواجه خواهیم بود.

وی با تاکید بر نقش دهیاران به عنوان مدیران اجرایی روستا‌ها در بحث جمع آوری زکات افزود: شورا‌ها و دهیاران با فرهنگ‌سازی در روستا‌ها در بحث پروژه زکات می‌توانند ارکان ذیربط را در این امر کمک موثری کنند.

مدیر کمیته امداد شهرستان اسدآباد نیز اظهار داشت: در ۸ ماه ابتدای امسال ۵۷۰ میلیون تومان زکات در این شهرستان شامل زکات فطره، مستحبی، پروژه و انتظامی، و زکات محرومین جمع آوری شده که نسبت به سال گذشته از رشد ۱۳ درصدی برخوردار بوده است.

محمد نایبی صفا با اشاره به اینکه از ۹۸ روستای اسدآباد ۹۰ روستا امکان پرداخت زکات دارند خاطر نشان کرد: از این تعداد روستا ۴۰ درصد روستا‌ها زکات پرداخت می‌کنند.

وی گفت: از ۵۷۰ میلیون تومان زکات جمع آوری شده امسال شهرستان، ۲۹ میلیون تومان با رشد ۶ درصدی مربوط به زکات محرومین بوده که ۱۲ میلیون تومان این میزان زکات بین فقرا تقسیم شده و مابقی را نیز شورا‌ها در سطح روستا‌های خود هزینه کرده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار