معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان تعداد خانوار‌های زیرپوشش دفتر توانمندسازی زنان و خانواده اداره کل بهزیستی در استان را ۳ هزار و ۸۳ خانوار دانست و گفت: از ابتدای سال تاکنون به ۱۵ هزار نفر از این خانوار‌ها خدمات ارائه شده است.
کد خبر: ۶۹۱۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷ 16 December 2018
جمشید شیران از اجرای طرح توانمندسازی اجتماع‌محور در بین ۱۵ هزار نفر از زنان سرپرست خانوار از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

به گزارش فارس،شیران به نقش توانمندسازی زنان زیرپوشش سازمان بهزیستی پرداخت و اظهار کرد: در این سازمان تلاش می‌شود تا مهارت‌های آموخته‌شده این زنان شناسایی شود و اگر مهارتی ندارند، آن‌ها را توانمند کنیم و در مرحله بعدی با ورود وام‌های خوداشتغالی به این زنان خدمات ارائه دهیم.

وی در خصوص جامعه هدف زیرپوشش اداره کل بهزیستی استان افزود: زنان مطلقه، بیوه و یا دارای همسران زندانی و متواری و ازکارافتاده (ازکارافتادگی ۶۶ درصد به بالا) همگی زیرپوشش سازمان حمایتی بهزیستی هستند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی همدان با تأکید بر اینکه حمایت‌های دفتر زنان در سازمان بهزیستی خدماتی مشابه با کمیته امداد دارد گفت: از جمله خدماتی که برای زنان زیرپوشش بهزیستی مدنظر است، می‌توان به اقداماتی اجتماع‌محور، چون توانمندسازی در سکونتگاه‌ها برای زنان سرپرست خانوار با رویکرد فقر قابلیتی و اقداماتی انفرادی، چون گروه‌های همیار زنان یاد کرد.

وی در زمینه توانمندسازی و خوداشتغالی زنان زیرپوشش نیز خاطرنشان کرد: این زنان در صورتی که مهارتی را نیاموخته باشند، می‌توانند با معرفی این سازمان در حوزه‌هایی که علاقه‌مند هستند و قابلیت دارند، از آموزش‌های رایگان فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شوند.

شیران با بیان اینکه سازمان بهزیستی زمینه‌هایی را برای ورود مناسب‌تر این زنان به اجتماع فراهم می‌کند، ادامه داد: گروه‌های همیاری هم‌اکنون در زمینه قالیبافی و فرش‌بافی فعال هستند که بسیار هم در این عرصه موفق بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در بحث‌های توانمندسازی این زنان نباید تنها به وجوه اقتصادی نگریست، تصریح کرد: ما به دنبال توانمندسازی این گروه از زنان در تمام زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، تحصیلی و... هستیم؛ چراکه همه این موارد باید در کنار هم تکمیل شوند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان با تأکید بر طرح توانمندسازی اجتماع‌محور، اظهار کرد: این طرح به دنبال افزایش سطح اعتماد و باور جامعه محلی نسبت به زنان سرپرست خانوار است؛ طی این طرح در رفع مشکلات این زنان و افزایش مهارت‌های آن‌ها نیز قدم برمی‌داریم.

وی با بیان اینکه این طرح در حال اجراست یادآور شد: این طرح علاوه بر سه شهرستان بهار، اسدآباد و کبودراهنگ در منطقه سیلو در حال اجرا بوده و از سویی در این طرح تلاش بر بهره‌گیری از مشارکت‌های مردمی است و در ادامه سعی داریم تا آموزش‌های تاب‌آوری را نیز در پیش بگیریم.

شیران با تأکید بر اینکه این طرح زیر نظر کلینیک مددکاری اجتماعی در پیش گرفته شده است افزود: این کار با مشارکت مردم محلی انجام می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار