رئیس کارگروه دانشجویی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان همدان بیان کرد: لازم است دانشجویان و دانشگاهیان در مراسم ۹ دی حضور گسترده و فعالی داشته باشند و برای این مهم هم مسئولان فرهنگی دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند.
کد خبر: ۶۹۱۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱ 16 December 2018
اکبر اسدی گفت: باید در دهه فجر امسال دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب در قالب برنامه‌های متنوع به نمایش گذاشته شود.

به گزارش ایسنا،اسدی در نخستین جلسه کارگروه دانشجویی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان همدان که با حضور نمایندگان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در سالن جلسات دانشگاه صنعتی همدان برگزار شد، افزود: در این سال نیز همچون سال‌های گذشته برنامه‌هایی با کمک و همت دانشگاه و مراکز آموزش عالی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی از اهمیت خاصی برخوردار است، اظهار کرد: در فرهنگ و آموزه‌های دینی ما عدد ۴۰، عدد مقدسی است و در قرآن نیز چندین بار به این عدد اشاره شده است، حال که انقلاب اسلامی ایران وارد چهلمین سالگرد پیروزی خود می‌شود باید ضریب خطا‌های مسئولان کمتر شود و داشته‌ها را قدر بدانیم و از آن محافظت کنیم و برای آیندگان این سرزمین امیدآفرینی کنیم.

رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان ادامه داد: در دهه فجر امسال با در نظر گرفتن چهلمین سال پیروزی انقلاب باید برنامه‌هایی در شأن دانشجو و در جهت آگاهی و معرفت‌افزایی و در کنار آن همراه با شور و نشاط در سطح دانشگاه‌ها تدارک دیده شود و برگزاری برنامه‌های مشارکتی در سطح تمامی دانشگاه‌ها می‌تواند در این امر مثمرثمر باشد.

وی با بیان اینکه یادآوری دستاورد‌های انقلاب موجب قدردانی و شکرگزاری نعمت‌های انقلاب اسلامی خواهد شد، تأکید کرد: با توجه به اهمیت نشان دادن دستاورد‌های انقلاب، در این امر نباید از نقش مهم و اساسی اساتید غافل بود و می‌توان دستاورد‌های انقلاب را از سوی اساتید به دانشجویان تبیین کرد.

اسدی یادآور شد: با توجه به اینکه دانشجویان در ایام دهه فجر در دانشگاه‌ها حضور ندارند، برنامه‌ها را می‌توان با تقدم و تأخر زمانی برگزار کرد و ایجاد شور و نشاط و امیدآفرینی در دانشگاه‌ها نیز درنظر گرفته شود.

رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان همچنین درباره مراسم ۹ دی گفت: تاریخ ۹ دی در دفتر انقلاب اسلامی روز مهمی است چرا که ۹ دی نشان از عمق درک مردم از انقلاب و نظام بوده که اقشار مختلف مردم به صورت خودجوش بعد از انتخابات سال ۸۸ از خود نشان دادند و توانستند توطئه‌های برنامه‌ریزی شده دشمن را خنثی کنند.

وی بیان کرد: لازم است دانشجویان و دانشگاهیان در مراسم ۹ دی حضور گسترده و فعالی داشته باشند و برای این مهم هم مسئولان فرهنگی دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی همدان نیز در این جلسه گفت: خداوند به حضرت موسی (ع) فرمود که ایام‌الله را به قوت یادآور شود و اینک ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی در ۴۰ سالگی خود قرار دارد که عدد ۴۰ در ظهور استعداد‌های هر چیزی مهم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین جلال سبحانی با بیان اینکه در شرایط ویژه‌ای قرار داریم، افزود: در این دوره فشار دشمنان نظام به قدری است که با وقاحت تمام اعلام می‌کنند که ما اجازه نمی‌دهیم ایران ۴۰ سالگی انقلاب را جشن بگیرد.

وی اظهار کرد: با توجه به این فشارها، مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه و برخی نابسامانی‌ها، برنامه‌ها باید کاربردی و با کمترین شعارزدگی‌ها برای دانشجویان تهیه شود.

سبحانی ادامه داد: با وجود تمام کاستی‌ها و مدیریت‌های غلطی که وجود داشته، انقلاب اسلامی در طول این ۴۰ سال دستاورد‌های عظیمی داشته است که هیچ انسان منطقی و منصفی نمی‌تواند آن‌ها را انکار کند.

کارشناس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا نیز گفت: در این برهه از زمان که تمام دشمنان انقلاب متحد شده‌اند تا نظام را بر زمین بزنند، نشان دادن دستاورد‌های انقلاب و نظام در طول این سال‌ها وظیفه ما است.

حجت‌الاسلام مشهود امینی اظهار کرد: باید این دستاورد‌ها که تعداد آن‌ها کم هم نیست برای مردم به ویژه جوانان یادآوری شود تا منجر به ایجاد شور و نشاط در جامعه شویم.

وی افزود: نمایشگاهی با عنوان ۴۰ سال عزت با رویکرد معرفی دستاورد‌های انقلاب در دانشگاه بوعلی‌سینا برپا خواهد شد و نشست هم‌اندیشی اساتید، برپایی نمایشگاه کتاب با ۵۰ درصد تخفیف، بازدید اساتید از کاخ موزه گلستان و جماران، جشنواره در امتداد نور و جشنواره نیایش با موضوع نماز از جمله برنامه‌های دانشگاه بوعلی‌سینا در ایام‌الله دهه فجر خواهد بود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه برگزاری برنامه برای دانشجویان بسیار متفاوت است، گفت: یکی از مهمترین استفاده‌هایی که باید از برنامه‌های دهه فجر شود، جمع کردن سرمایه اجتماعی برای نظام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی فاطمی‌نیا تصریح کرد: امروز مردم اعتماد خود را نسبت به برخی مسئولان و مدیریت بخشی از نظام از دست داده‌اند و باید در حوزه شبهه‌پراکنی و رفع نقاط تاریکی که دشمنان برای نظام ایجاد کرده‌اند، کار کنیم.

وی با بیان اینکه نمایشگاه دستاورد‌های انقلاب اسلامی باید در سطح شهر برگزار شود، اظهار کرد: نشان دادن دستاورد‌ها و کار‌های خوبی که انجام شده از مطالبات مقام معظم رهبری است و ایشان خواستار بازگو کردن برکات انقلاب در کشور هستند.

فاطمی‌نیا بیان کرد: مردم باید بدانند که از کجا به کجا رسیده‌ایم و نمایشگاه دستاورد‌های انقلاب در سطح شهر و یا دانشگاه‌ها می‌تواند بازگوکننده این امر باشد.

وی پیشنهاد کرد: می‌توان به مناسبت ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی در خبرگزاری ایسنا که متعلق به جهاددانشگاهی است به برخی از شبهات مردم پاسخگویی کرد و بازنشر آن در فضای مجازی بتواند قدری از شبهات را برطرف کند.

نماینده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان نیز گفت: ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۲۳ کمیته و کارگروه دارد که کارگروه دانشجویی و نخبگان یکی از آن‌ها است.

مهدی روحی اظهار کرد: جهاددانشگاهی مولود انقلاب اسلامی است و علت واگذاری مسئولیت این کارگروه نیز همین موضوع است.

وی افزود: به علت نبود دانشجو در ایام‌الله دهه فجر، برنامه‌های مصوب شده در این کارگروه می‌تواند در بازه زمانی دو سه ماهه و تحت عنوان دهه فجر برگزار شود.

گفتنی است؛ در پایان این جلسه برنامه‌هایی، چون برگزاری مسابقه مناظرات دانشجویی، کرسی‌های آزاداندیشی، تریبون آزاد، بازدید از موزه عبرت و کاخ موزه‌ها، مسابقات ورزشی، جلسات هم‌اندیشی با اساتید، نمایشگاه کتاب و دستاورد‌های انقلاب در سطح دانشگاه‌ها تصویب شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار