یک کارشناس خانوداه تأکید کرد: رابطه آشنایی قبل از ازدواج باید با اطلاع والدین به ویژه خانوداه دختران باشد و شناختی منطقی صورت گیرد و دختران باید از ابراز عواطف و احساسات در این دوره خودداری کنند چرا که شناخت منطقی را به یک شناخت عاطفی و احساسی تبدیل می‌کند.
کد خبر: ۶۹۱۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱ 16 December 2018
بسیاری از ازدواج‌های امروزی، مانند بندی است که با نسیمی ملایم رشته محبتشان پاره می‌شود و طوفانی به پا می‌کند که هیچ یک از آن‌ها را در امان نخواهد گذاشت و سرانجام این طوفان به اتفاقی تلخ، چون طلاق ختم می‌شود که می‌تواند پیامد‌های بدی را به دنبال داشته باشد.

به گزارش ایسنا، در این میان دختران جوان بیشترین آسیب را متحمل می‌شوند چرا که بسیاری از آن‌ها برای همرنگی با دوستان و فاصله گرفتن از سنت‌ها، به درخواست‌های دوستی پاسخ مثبت می‌دهند و امیدوارند که این دوستی به ازدواج ختم شود، اما این تفکر غلطی است که باعث وارد شدن آسیب جدی به هر دو طرف به ویژه دختران می‌شود.

یک مشاور خانواده با ارائه راهکار‌های مختلف برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از این روابط گفت: ارتباط دختر و پسر قبل از ازدواج فقط با آگاهی خانواده‌ها ممکن است و می‌تواند رابطه سالمی را در راستای شناخت و آگاهی هر دو طرف به وجود بیاورد.

آرام آزادپور اظهار کرد: بهتر است علنی شدن رابطه‌ها در روز‌های اول آشنایی باشد در غیر این صورت حداقل یک ماه بعد از آشنایی و کسب شناخت مقدماتی از همدیگر موضوع را به خانواده‌ها اطلاع داده و بقیه شناخت باید به دوران رسمی و نامزدی واگذار شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از پسران به بهانه ازدواج درخواست دوستی می‌دهند و فقط قصد سوءاستفاده دارند، تصریح کرد: دختران به علت احساس و عواطفی که دارند معمولا مغلوب وعده‌های دروغینی می‌شوند که هیچ‌وقت به واقعیت تبدیل نخواهد شد.

آزادپور بیان کرد: دختران می‌توانند برای اطمینان از حرف‌های طرف مقابل از او درخواست کنند که خانواده‌اش را در جریان بگذارند و خود نیز به یکی از اعضای خانواده و یا مشاور و کسی که به او اطمینان دارد، اطلاع دهد و یا با او در این باره مشورت کند.

این روانشناس با اشاره به شناخت مردان در دوران آشنایی عنوان کرد: به مردانی که به جای شناخت منطقی به سراغ جنبه‌های احساسی رابطه می‌روند، عفت را زیر پا می‌گذارند و درخواست‌های نامشروع دارند، مردی که به شما می‌گوید درگیر یک رابطه اجباری شده و خانواده‌اش دختر دیگری را برای او درنظر گرفتند و او مایل است که از او فرار کند و شما را به همسری برگزیند و هر روز یک بهانه برای علنی کردن رابطه دارد از جمله سربازیم تمام شود، درسم تمام شود، شغلی پیدا کنم و یا پس‌انداز داشته باشم، اعتماد نکنید.

آزاد پور خاطرنشان کرد: ازدواج‌هایی که با رابطه نامشروع دختر و پسر شروع می‌شود، دوامی ندارد و یا ممکن است که در اوایل ازدواج، زندگی خوبی داشته باشند، اما با گذشت زمان مشکلاتی، چون بی‌اعتمادی، بددلی و بی‌اعتنایی می‌تواند ریشه زندگی پر از عشق آن‌ها را خشک کند.

وی اضافه کرد: در این روابط نافرجام و ازدواج‌های تلخ بسیاری از دختران به علت فشار روحی دچار افسردگی می‌شوند و گاهی دست به اقداماتی، چون فرار از خانه و یا خودکشی می‌زنند که دیگر قابل جبران نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار