مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با تأکید بر اینکه طهارت جسم و جان در رسیدن انسان به خوشبختی بسیار مؤثر است، گفت: موضوع پیشرفت و تعالی انسان با مقوله توسعه بسیار متفاوت است و زمانی که همه امور از فیلتر دین عبور کرده و بر ریل دین حرکت کنند سعادت و خوشبختی واقعی را به دنبال دارد.
کد خبر: ۶۹۱۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۱ 15 December 2018
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با تأکید بر اینکه طهارت جسم و جان در رسیدن انسان به خوشبختی بسیار مؤثر است، گفت: موضوع پیشرفت و تعالی انسان با مقوله توسعه بسیار متفاوت است و زمانی که همه امور از فیلتر دین عبور کرده و بر ریل دین حرکت کنند سعادت و خوشبختی واقعی را به دنبال دارد.
برگزاری سومین جشنواره استانی دین و رسانه به همت سازمان تبلیغات اسلامی همدان / حرکت بر روی ریل دین سعادت و خوشبختی واقعی را به دنبال دارد/ رسانه ها در ارتباطات ادیانی موثر هستند
به گزارش تابناک همدان، حجت الاسلام علی دشتکی درنشست خبری خود در جمع خبرنگاران از برگزاری سومین جشنواره استانی دین و رسانه خبر داد و افزود: یکی از اهداف جشنواره «دین و رسانه» این است که در کنار اعزام مبلغین برای ترویج دین اسلام؛ نقش رسانه‌ها نیز به عنوان مبلغین الهی بیشتر دیده شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باور انسان‌ها در رسیدن به سعادت واقعی بسیار مهم است، تأکید کرد: در دین اسلام به تعمیق باور‌ها تأکید شده چراکه هرچه باور‌ها عمق بیشتری داشته باشند اثر بخشی بیشتری خواهد داشت.

حجت الاسلام دشتکی بابیان اینکه در هرجایی که نیازمند تحول اجتماعی، معنوی و روحی هستیم باید بستر آن فراهم شود، افزود: امروز رسانه‌ها می‌توانند این بستر‌ها را فراهم سازند.

وی با بیان اینکه یکی از محور‌های اصلی ارتباط در جامعه نظام رسانه است، گفت: در نظام رسانه‌ای باید چارچوب و محتوای لازم متناسب با جامعه باشد چرا که نظام خلقت برای رساندن بشریت به سعادت است و می‌تواند تأثیرگذار باشد کما اینکه در رسانه امروز مرزی وجود ندارد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به جزییات سومین جشنواره «دین و رسانه» تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در این جشنواره برای ارسال آثار خود تا ۲۲ فرودین ماه ۱۳۹۸ فرصت داشته و می‌توانند مطالب خود را در موضوعات مرتبط با دین مانند فصل نیایش، اعتکاف، هفته ولایت، دهه کرامت، محرم، اربعین، سبک زندگی اسلامی تهیه‌کرده و در این جشنواره شرکت کنند.

دشتکی افزود: در این جشنواره ۲ بخش ویژه نیز شامل دستاورد‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و رویکرد انقلابی جهادی بر اساس رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب در بعد اجتماعی، فرهنگی و اقتصاد مقاومتی وجود دارد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان خاطر نشان ساخت: جشنواره «دین و رسانه» با هدف تبیین موازین دین مبین اسلام و نقش رسانه در اشاعه فرهنگ دینی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه تولید و خلق نماد‌های توحیدی و دینی از دیگر اهداف جشنواره دین و رسانه است، افزود: یکی از ره آورد‌های جشنواره این است که رسانه در تسهیل ارتباطات ادیانی تاثیر گذار باشد.

دشتکی با اشاره به دومین جشنواره استانی دین و رسانه با ۷۱۰ اثر سال گذشته در سه موضوع فرهنگی، دینی و قرآنی برگزار و آثار برتر فعالان رسانه‌ای استان همدان شامل خبرگزاری ها، پایگاه‌های خبری، رسانه‌های مکتوب، فیلم سازان و فعالان فضای مجازی در بخش های، عکس، فیلم، مقاله، تحلیل و گزارش توسط تیم داوران جشنواره برگزیده شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در پایان به بهره مندی از ابزار‌های رسانه‌ای مشروع برای ترویج ارزش‌های الهی و دینی در جامعه تاکید کرد.

لازم به ذکر است علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا ۲۲ فرودین ۹۸ به دبیرخانه دایمی جشنواره "دین و رسانه "ارسال کنند و گفتنی است که اختتامیه این جشنواره در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار و برترین‌ها معرفی و تقدیر می‌شوند و همزمان کارگاه سواد رسانه‌ای نیز برگزار خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار