نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به اینکه شرایط بهتری برای تأمین ارز در کشور ایجاد شده، ادامه داد: با توجه به نیاز مردم به خودرو، دولت باید ورود کرده و تعادل را به بازار برگرداند.
کد خبر: ۶۹۰۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۳ 15 December 2018
حمید کاظمی گفت: با توجه به اعمال تحریم‌ها و افزایش مواد اولیه برای ساخت قطعات خودرو که به واردات وابسته است، قیمت تمام شده خودرو افزایش یافته و ما به دنبال افزایش منطقی قیمت خودرو هستیم.

به گزارش نافع،کاظمی با بیان اینکه تا قبل از تحریم‌ها تولید خودرو روند طبیعی خود را طی می‌کرد، اظهار کرد: در حوزه قطعه‌سازی بسیاری از مواد اولیه از خارج از کشور تأمین می‌شود و همین تحریم‌ها باعث ایجاد مشکلات و در نهایت افزایش قیمت تمام شده خودرو شده است.

وی با اشاره به اینکه اگر مواد اولیه‌ای که به دست قطعه‌ساز می‌رسد افزایش قیمت داشته باشد، افزود: البته با توجه به این شرایط به دنبال یک افزایش منطقی خودرو هستیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس تصریح کرد: افزایش قیمت باید با یک تعادل همراه باشد و دولت نیز در بحث واردات و ارز دولتی کمک کند تا یک افزایش قیمت منطقی داشته باشیم.

وی درباره جلوگیری از سوء‌استفاده تعزیرات و بازرسی که باید کارشناسانه ورود کنند، خاطرنشان کرد: در کمیسیون قضایی مجلس از وزیر دادگستری و رییس سازمان تعزیرات درخواست کردیم تا یک برنامه مشخصی برای جلوگیری از متضرر شدن تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان تعریف کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار