فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان عنوان کرد: این متخصصان جامعه پزشکی با روحیه جهادی و تلاش و همت خود وارد کارزار محرومیت زدایی شده اند و خدمات خود را به صورت رایگان ارائه می‌دهند.
کد خبر: ۶۹۰۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰ 14 December 2018
بسیج جامعه پزشکی به عنوان یکی از اقشار بسیج، مسئولیت‌های متعددی را در راستای محرومیت زدایی از سطح کشور در مناطق محروم بر عهده دارد و با بهره مندی از نیروی‌های متخصص این حوزه با روحیه جهادی، در ارتقاء سطح بهداشتی و درمانی محرومان جامعه کمک شایانی داشته است.

به گزارش ایسنا، در راستای همین هدف بزرگ ۲۱ پزشک متخصص جامعه پزشکی تهران در تویسرکان از امروز به مدت سه روز کار خود را با ویزیت رایگان در آموزشگاه غیر انتفاعی کوثر با عنوان درمانگاه تخصصی شهدای مدافع حرم آغاز کردند.

معاون بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ در این باره گفت: بیماران محروم تویسرکان، در صورت نیاز به عمل جراحی به بیمارستان‌های تهران ارجاع می‌شوند. 

مسعود جهانگیری افزود: در این درمانگاه ۲۱ پزشک متخصص بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ از بیمارستان‌های بزرگ کشور همچون فارابی، لقمان حکیم، سینا، مرکز طبی کودکان و شهدای تجریش در خدمت مردم تویسرکان هستند.

وی با تأکید بر اینکه این گروه رکوردار راه اندازی بیمارستان صحرایی در مناطق محروم هستند، اظهار کرد: حتی تعدادی از پزشکان متخصص ما در آفریقا، سومالی و عتبات عالیات بوده و گاهی در بیش از ۱۰۰ مورد راه اندازی بیمارستان‌های صحرایی با رویکرد محرومیت زدایی در سراسر کشور با روحیه جهادی و بسیجی خود گام برداشته اند.

گعاون بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ در ادامه گفت: در حال حاضر ۲۱ پزشک متخصص در رشته‌های اطفال، زنان و زایمان، داخلی، اورتوپدی، اعصاب و روان، روانپزشک، طب سنتی، چشم پزشکی و دندانپزشکی و بخش رادیولوژی، سونوگرافی با فراهم ساختن همه امکانات و تجهیزات لازم که با خود آورده اند، روزانه بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار را به صورت رایگان ویزیت کنند.

جهانگیری تصریح کرد: در این درمانگاه موقت نه تنها خدمات به صورت پاراکلینکی ارائه می‌شود بلکه در صورت نیاز در هفته آینده بیماران به بیمارستان‌های بزرگ تهران برای بهره مندی از امکامات بیشتر و حتی جراحی به صورت رایگان ارجاع داده می‌شوند.

وی عنوان کرد: عمل مروارید چشم و در مواردی ارائه عینک رایگان به بیماران ارجاع شده از جمله مواردی است که برای خدمت رسانی به محرومان بیمار در بیمارستان‌های مربوطه تهران بزرگ هماهنگ شده است.

به منظور ویزیت بیماران آسیب پذیر از اقشار کم درآمد جامعه درمانگاه موقت تخصصی شهدای مدافع حرم در کانون بسیج در روز‌های ۲۱ و ۲۲ و ۲۳ آذر ماه جاری آماده خدمات رسانی به صورت رایگان به واجدین شرایط است.

این افراد می‌توانند برای ثبت نام به مراکز بهداشتی و درمانی شهر و روستا و پایگاه‌های سلامت مستقر در مراکز شهری مراجعه کنند.

در همین راستا فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: تیم‌های بسیج جامعه پزشکی، با انگیزه و پرتوان خدمت می‌کنند. 

سردار مظاهر مجیدی در حاشیه بازدید از روند اجرایی طرح بزرگ حضور پزشکان متخصص در تویسرکان بیان کرد: روحیه جهادی در کشور روز به روز قوی‌تر می‌شود تا جایی که حتی در حوزه‌های تخصصی نیز این روز‌ها بیشتر از همیشه شاهد حضور جهادگران به ویژه در حوزه سلامت هستیم.

وی اظهار کرد: تیم‌های بسیج جامعه پزشکی، با انگیزه و پرتوان در خدمت رسانی به نیازمندان به ویژه در مناطق محروم از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار