نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همدان همچنان بر روی ریل توسعه قرار دارد، گفت: ما در استان همدان مسیر خود را پیدا کرده ایم و با همنوایی و یک صدایی که بین مدیریت ارشد استان و نمایندگان وجود دارد جهش‌های بسیار خوبی در اعتبارات سال ۱۳۹۷ داشته ایم.
کد خبر: ۶۹۰۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۲ 14 December 2018
حمیدرضا حاجی بابایی گفت: افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان با تورم همخوانی ندارد و به پاسخگو نخواهد بود.

به گزارش مهر، حاجی بابایی در شورای توسعه و برنامه ریزی استان همدان گفت: برنامه‌هایی در بودجه ۹۸ ویترین کار‌های ما خواهدبود که از جمله آن اجرای پروژه دامپروری گاوداری ۶ هکتاری در قهاوند و بیمارستان یک هزار تختخوابی است.

حاجی بابایی با تاکید بر لزوم تسریع در اجرای پروژه عظیم منطقه مبتنی بر فناوری‌های برتر در همدان گفت: این پروژه منشا تحول عظیمی در تولید و اشتغال همدان خواهد بود.

وی گفت: در شهرستان فامنین نیز پروژه‌های گاوداری و پرورش بز مورسیا در حال پیگیری است که با توجه به موقعیت منطقه پیش بینی می‌شود دستاورد‌های اقتصادی خوبی برای مردم این شهرستان داشته باشد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات اجرایی موزه منطقه‌ای همدان نیز باید تسریع شود ضمن این که موزه هنر‌های معاصر نیز در دستورکار قرار دارد.

عملیات اجرایی پردیس سینمایی از ۱۳۸۸ متوقف شده بود

وی گفت: عملیات اجرایی پردیس سینمایی از ۱۳۸۸ متوقف شده بود که خوشبختانه عملیات اجرایی آن شروع شده کمااینکه مجتمع فرهنگی ۴ هزار نفری نیز باید پیگیری شود.

حاجی بابایی تکمیل راه آهن همدان _تهران با برقی وسریع السیر کردن آن را مورد تاکید قرار داد و گفت: در خصوص ایستگاه راه آهن همدان و شهرستان فامنین نیز پیگیری‌های جدی باید صورت گیرد.

وی گفت: راه آهن همدان _. ملایر نیز از پروژه‌های مهمی است که چند شهرستان در این پروژه ذینفع هستند و می‌تواند، در توسعه همدان نقش آفرین باشد.

حاجی بابایی افزود: اتصال اتوبان ملایر به اتوبان تهران_ همدان دارای ردیف ملی است و باید در دستور برنامه‌ها قرار گیرد.

وی تاکید کرد: موضوع کلانشهر شدن همدان در سال ۱۳۸۸ مصوب شده و آنچه پیگیری می‌کنیم نحوه اجرااست یعنی حالا باید با حساسیت بالا پیگیر راهکار‌های اجرایی آن باشیم.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در تبیین کلانشهر بودن همدان گفت: شایعه الحاق بهار به کلانشهر همدان بی اساس است چراکه بهار شهرستان مستقلی است و نمی‌تواند جزو کلانشهر همدان باشد کمااینکه شهرستان پرافتخار بهار با نام آیت الله بهاری آوازه جهانی دارد.

وی گفت: استخر بانوان و دو استخر آموزش وپرورش نیز از پروژه‌های ملی است که با تجهیزات مدرن در اختیار شهروندان همدانی قرار می‌گیرند.

حاجی بابایی آبرسانی به همدان را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: هفته آینده در این خصوص با وزیر نیرو و معاونین جلسه‌ای خواهیم داشت.

اسناد بیمارستان اکباتان آماده باشد

وی تاکید کرد: اسناد بیمارستان اکباتان نیز آماده باشد تا مطالبات پرداخت و این پروژه در اختیار مردم همدان قرار گیرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه چهل چمن صدا و سیما ۲۰ سال توقف داشته و با احیای آن همدان می‌تواند در منطقه ایفای نقش کند.

وی گفت: پتروشیمی ابن سینا و پتروشیمی هگمتانه نیز دو پروژه عظیم و تاثیر گذار است که باید به طور ویژه در دستور کار قرار گیرد.

حاجی بابایی گفت: پالایشگاه همدان نیز به جایگاهی خوبی رسیده و اتصال اصله به کاج نیز پروژه ملی است که با توجه به نیاز دو شهرستان باید تامین اعتبار شود.

وی کنار گذر شرقی و غربی همدان را مهم برشمرد و گفت: سه ورودی همدان باید از مجلس تامین اعتبار شود و تاسیسات فاضلاب شهر فامنین نیز در ردیف پروژه‌های ملی قرار دارد.

وی گفت: ورزشگاه تخصصی سعیدیه نیز از عمده نیاز‌های همدان بود که با توجه به جایگاه ورزش تخصصی قهرمانی در حال اجراست.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم اجرای نقشه کلانشهر همدان گفت: در طرح کلانشهر همدان هیچ نکته منفی وجود ندارد.

بودجه ۹۸ با وجود تولید دو میلیون و ۴۳۰ هزار بشکه نفت با یک میلیون و ۵۰۰ بشکه بسته شده است وی بابیان اینکه بودجه ۹۸ با وجود تولید دو میلیون و ۴۳۰ هزار بشکه نفت با یک میلیون و ۵۰۰ بشکه بسته شده است تا به دنیاثابت کنیم بدون فروش نفت می‌توانیم بایستیم و توطئه‌ها نمی‌تواند ایران را متوقف کند، گفت: پیش‌بینی برای قیمت نفت در سال آینده بالای ۸۰ دلار است.

وی گفت: بودجه ۹۸ را براساس ۵۴ دلار برای هر بشکه نفت می‌بندیم تا در صورت بروز هرگونه تحریم به مشکلی برخورد نکنیم کمااینکه ما برای اجرای بودجه و عبور از این معبر به رضایت و اعتماد عمومی نیاز داریم و باید به سمتی حرکت کنیم تا تدابیری را برای اقشار کم درآمد در بودجه ۹۸ داشته باشیم.

حاجی بابایی گفت: دولت دست مجلس را باز گذاشته و تبصره ۱۴ درآمد حاصل از یارانه است که در آن هیچ تغییری به وجود نیامده و تاثیرگذارترین تبصره در بودجه ۹۷ و ۹۸ بوده و ۱۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار این تبصره در سال ۹۷ بوده که ممکن است به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان نیز افزایش یابد.

حاجی بابایی گفت: این تبصره به هدفمندی یارانه‌ها اختصاص دارد و برای نخستین بار در سال ۹۷ با پیگیری‌های متعدد در مجلس برقرار شد.

 وی گفت: باید به کارمندان و بازنشستگان بیشتر توجه داشته باشیم چراکه با تورم موجود در کشور بازنشستگان و کارمندان در سختی زندگی می‌کنند و برهمین اساس مجلس به دنبال اجرای قانون همسان سازی حقوق شاغلین و بازنشستگان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان نیز با بیان اینکه میزان تخصیص اعتبارات استان طی ۹ ماه ۷۰ درصد بوده است، اظهار کرد: این اعتبارات تا چند روز آینده به حساب واریز می‌شود.

سیداسکندر صیدایی با بیان اینکه ۸۸ پروژه عمرانی به بخش خصوصی واگذار شده است، افزود: پروژه‌های آموزش و پرورش، آب منطقه‌ای، آبفای شهری، بهزیستی و منابع طبیعی از جمله این پروژه‌ها است.

وی بابیان اینکه سازمان بهزیستی ۱۰ پروژه، اداره کل منابع طبیعی ۳۶ پروژه، آموزش فنی و حرفه‌ای ۲ پروژه، علوم پزشکی ۲ پروژه و جهاد کشاورزی ۹ پروژه را به بخش خصوصی واگذار کرده اند، گفت: آموزش و پرورش ۱۰ پروژه، شرکت آب منطقه‌ای ۴ پروژه و شرکت آبفای شهری ۱۵ پروژه را به بخش خصوصی واگذار کرده‌اند.

صیدایی با بیان اینکه ۲۶ درصد از پروژه‌های واگذار شده مربوط به شهرستان همدان است، عنوان کرد: استان همدان در واگذاری پروژه‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار