مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با بیان اینکه موازی‌کاری برخی دستگاه‌های اجرایی در استان همدان به حوزه سرمایه‌گذاری آسیب می‌زند، گفت: هراندازه فضای کسب و کار را بهبود بخشیم سرمایه گذاری بهتری صورت خواهد گرفت.
کد خبر: ۶۹۰۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۲ 14 December 2018
استاندار همدان گفت: نگاه به توسعه استان همدان متوازن است و تمام شهرستان‌های استان با رعایت عدالت در توسعه دیده شده اند.

به گزارش مهر، سیدسعید شاهرخی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان گفت: نگاه به توسعه استان متوازن است و تمام شهرستان‌های استان در برنامه توسعه با رعایت عدالت و ظرفیت‌های موجود آن‌ها دیده شده اند.

استاندار همدان گفت: عنوان پایتخت گردشگری آسیا که در سال ۲۰۱۸ به استان همدان تعلق گرفت برای همیشه مورد توجه است و از این ظرفیت در سال‌های بعدی برای توسعه گردشگری استان با قدرت بهره می‌گیریم.

وی اضافه کرد: ثبت جهانی انگور ملایر به عنوان پنجاه و سومین میراث کشاورزی جهان در فائو امتیاز و نشانی دیگر از شایستگی استان همدان به ویژه شهرستان بزرگ ملایر است.

شاهرخی بابیان اینکه استقرار اداره کل راه آهن غرب کشور نشان از استعداد منحصر به فرد همدان در منطقه غرب کشور دارد، گفت: این فرصتی برای توسعه کمی و کیفی حمل و نقل ریلی بار و مسافر استان و غرب کشور است.


سیدناصر محمودی همچنین اسناد خزانه اسلامی و اوراق تسویه خزانه را بهترین فرصت برای پرداخت بدهی‌های دستگاه‌های دولتی عنوان کرد.

محمودی بر استفاده دستگاه‌های اجرایی استان همدان از این فرصت برای تهاتر بدهی‌ها و افزایش درآمد استان با استفاده از این روش‌ها برای پرداخت بدهی‌ها تاکید کرد و افزود: یکی از سیاست‌های اصولی وزارت امور اقتصادی و دارایی در دولت یازدهم و دوازدهم استفاده از ابزار‌های نوین مالی بوده و هست.

وی با بیان اینکه یک اپلیکشین اندروید به دو زبان فارسی و انگلیسی راه‌اندازی شده است، افزود: این اپلیکیشن حاوی قوانین و مقررات سرمایه‌گذاری خارجی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان، مشوق‌ها و معافیت‌های سرمایه‌گذاری و پرسش و پاسخ‌های متداول سرمایه‌گذاری خارجی است.

ناصر محمودی ادامه داد: این رویداد بزرگترین فرصت است که می‌توان از آن در راستای افزایش سرمایه گذاری به خصوص سرمایه‌گذاری خارجی برای توسعه و رونق اقتصادی استان بهره برد.

معرفی ۸۰ فرصت سرمایه‌گذاری استان همدان

وی اضافه کرد: در اپلیکیشن تهیه شده ضمن اعلام و معرفی ۸۰ فرصت سرمایه‌گذاری استان همدان، آیین نامه قوانین و مقررات و مشوق‌های سرمایه گذاری و همچنین قانون رفع موانع تولید نیز قرار داده شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه موضوع معیشت مردم و تثبیت قیمت‌ها در بازار باید مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: توسعه استان شبانه‌روزی است و مدیران باید در این زمینه جهادی کار کنند.

امیر خجسته با بیان اینکه در جنگ اقتصادی قرارداریم و باید با تدبیر مشکلات را پشت سر گذاشت، به کاهش قیمت دلار اشاره کرد و گفت: با وجود این کاهش باید در قیمت اجناس نیز شاهد کاهش باشیم، اما چنین نیست.

نباید تلاش‌هایی که برای «همدان ۲۰۱۸» انجام شد رها شود

وی به حوزه گردشگری نیز اشاره کرد و با بیان اینکه نباید تلاش‌هایی که برای «همدان ۲۰۱۸» انجام شد رها شود بلکه باید این کار تداوم یابد، گفت: ۷۰ هزار پروژه نیمه‌تمام در کشور وجود دارد که زمانبندی برای اتمام آن ۲۰ سال است.

وی با تاکید بر پیگیری جذب اعتبارات برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام استان همدان عنوان کرد: زیرساخت‌های توسعه در همدان فراهم شده، اما پیمانکاران برای عقد قرارداد راغب نیستند و باید این مشکلات را رفع کرد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه باید برای پیشرفت استان و جذب بودجه به وزارتخانه‌ها رفت، گفت: از ۷۰ هزار پروژه نیمه‌تمام در کشور ۵ هزار پروژه ملی و ۶۵ هزار پروژه استانی است.

حسن بهرام نیا با بیان اینکه باید دستگاه‌های نظارتی و پایش‌گر کمک کنند تا پروژه‌ها را تمام کنیم، گفت: ۷۶ کیلومتر راه در نهاوند وجود دارد که در مناقصه هم بر روی زمین مانده و باید به این موضوع توجه شود.

وی با بیان اینکه نباید پروژه‌های جدید تعریف شود بلکه باید پروژه‌های نیمه تمام را به سرانجام رساند، گفت: باید کار‌ها با جدیت دنبال شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار