معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل‌جاده‌ای استان همدان گفت: هر سال به دلیل کاهش دید در محور ارتباطی همدان به تویسرکان از راه گنجنامه، این محور با مسدود می‌کنیم تا مناسب شدن هوا هم این راه مسدود است و مسدود بودن آن هم اطلاع‌رسانی عمومی شده است.
کد خبر: ۶۹۰۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۲ 14 December 2018
حمید پرورشی‌خرم  گفت: تا اطلاع ثانوی مسیر ارتباطی همدان به تویسرکان از راه گنجنامه به دلیل مه و کاهش دید رانندگان بسته است.

به گزارش تسنیم،پرورشی‌خرم در نشست خبری به مناسبت فرا‌رسیدن سالروز راهداری و حمل و نقل‌جاد‌ه‌ای با یاد‌آوری اینکه این راه مسیر دسترسی است و راه‌اصلی محسوب نمی‌شود افزود: این راه ۶ متر عرض و با شامه ۷۵ سانتی دارد که در فصل زمستان مناسب عبور نیست بهتر است رانندگان از مسیر اصلی همدان به تویسرکان که چهار‌خطه و مناسب است عبور کنند این مسیر به لحاظ زمانی ۲۰ دقیقه به میسر ارتباطی همدان از گنجنامه به تویسرکان تفاوت زمان دارد، اما ایمن‌تر است. اما با تاسف برخی رانندگان با بی‌توجهی به این موضوع که این راه بسته است و در ارتفاع بالا از پیست اسکی و باند پرواز کولاک و مه گرفتگی دارد سعی می‌کنند با برداشتن موانع راه از این مسیر عبور کنند که سال‌های قبل حوادثی را هم دراین مسیر شاهد بودیم.

وی گفت: برای ایمن‌سازی عبور رانندگان از برخی را‌ه‌های استان همدان در حدود ۱۰ کیلو‌متر از شانه راه را آسفالت‌ریزی کردیم و برای آنکه راننده راه اصلی و شانه آسفالتی را بتواند تشخیص بدهد شیار‌زنی کردیم و محور با ایجاد لرزاننده شانه ایمن‌سازی شده است.

 معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره بر اینکه استان همدان ۵۱۱۴ کیلو‌متر به شامل بزرگراه، آزادراه، راه روستای و ... دارد افزود: امسال برای ایمن‌سازی این محور‌ها ۱۶۶۰ متر‌مربع تابلوی هشداری، یک هزار کیلو‌متر خط‌کشی، ۶۶۱ متر ایمن‌سازی دماغه و گاردریل، و ۱۸۰ مورد هم اطلاح پیچ را اجرا کرده‌ایم.

 پرورشی اظهار داشت: ۱۱۶ نقطه با تصادف در استان شناسایی شده است که از این تعداد ۷۰ نقطه پر‌تصادف بوده است که برای کاهش این آمار با روش‌سازی و واضح سازی محل‌های تصادف یا اصلاح پیچ‌ها و عرض معابر نهایت تلاش کردیم که تصادف‌ها در این نقاط کاهش یابد. برخی از پیچ‌های اصلاح شده هم شاه‌زید تویسرکان، تقاطع کواش و شعبان نهاوند به کرمانشاه، گرمک رزن به آوج، صالح‌آباد به حسن قشلاق، کلنجان و قره‌تکین تویسرکان و ... بوده است.

وی افزود: با پیش رو بودن فصل زمستان ۳۴ راهدارخانه با ۵۱۶ نیرو راه‌های استان را با استفاده از ۲۸۵ دستگاه خودروی برف‌روب، برف‌خور و نمک‌پاش مهیای سفر آسوده کردند، اما از شهروندان هم انتظار داریم قبل از سفر از پر بودن باک بنزین خودرو، سالم بودن برف پاک‌کن، سالم بودن چراغ‌ها، سالم بودن ترمز، سالم بودن بخاری خودرو و همراه داشتن زنجیر چرخ و نحوه صحیح بستن شدن آن مطمئن باشند و حتما جیره خشک زمستانی هم همراه داشته باشند تا اگر به دلیل کاهش دید در جاده‌های استان مدتی مجبور به توقف شدند با مشکلی مواجه نشوند هرچند که همه گرو‌ه‌های کاری راهداری و امدادی در جاده‌های استان مستقرند و به آن‌ها کمک خواهند کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار