استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه محبت بین مومنان شدیدتر از پخش شدن یک سیل در دشت شکل می‌گیرد، ابراز کرد: نماز جمعه هم محلی برای اتحاد و محبت میان مومنان است.
کد خبر: ۶۹۰۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۴ 14 December 2018
حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه اتحاد قلبی مومنین سبب نظارت و کنترل جامعه می‌شود گفت: در صف نماز خداوند این خودخواهی را از انسان می‌گیرد و در نزدیکترین حالت عبودیت قرار می‌دهد.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در سخنان قبل از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه همدان با بیان اینکه نماز جمعه حقیقت عبادت را به ما نشان می‌دهد اظهار داشت: وقتی انسان از فردیت و خودخواهی خارج شود همانند قطره آبی می‌شود که به دریا جذب می‌شود.

وی با بیان اینکه نماز‌های جماعت همچون نهرهایی‌است که در نماز جمعه به یکدیگر پیوند می‌خورند، تصریح کرد: قطره آب بی‌جان وقتی تجمیع می‌شود و حرکت می‌کند انرژی می‌گیرد و وقتی با آب‌های دیگر جمع می‌شود سیل آسا شده و موانع را از سر راه برمی‌دارد.

وی با بیان اینکه در صف‌های نماز جماعت نباید بین افراد فاصله بیفتد اظهار داشت: هنگام نماز بی‌منیت شده‌ایم و می‌توانیم دل‌هایمان را با یکدیگر گره بزنیم.

پناهیان با اشاره به اینکه مانع رفاقت، خودخواهی‌است، گفت: در صف نماز خداوند این خودخواهی را از انسان می‌گیرد و در نزدیکترین حالت عبودیت قرار می‌دهد.

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: جامعه‌ای که نماز جمعه‌اش رونق داشته باشد در آن جامعه از خودگذشتگی و مودت زیاد است.

پناهیان با بیان اینکه این اتحاد و ارتباط قلبی مومنین که در مساجد شکل می‌گیرد، هیچ جایگزینی ندارد، تصریح کرد: با هیچ قانون و نظارتی نمی‌توان آن گونه که باید جامعه را کنترل کرد، اما با اتحاد قلبی مومنین این امر میسر می‌شود.

وی گفت: نماز جماعت برتر از هر عامل دیگری موجب صلاح جامعه می‌شود بنابراین اندیشمندان را به مطالعه و پژوهش در مورد تاثیرات نماز جماعت در روحیات و زندگی مردم دعوت می‌کنم.

پناهیان با تاکید بر اینکه بر‌ضرورت تجمع مومنین در هنگام نماز بسیار تاکید شده است، ابراز کرد: چرا که هنگام برپایی نماز جماعت افراد به دور از خودخواهی دور یکدیگر جمع شده‌اند و در نزدیکترین حالت به خدا قرار دارند.

وی تصریح کرد: شرط کلیدی هر حکومتی اتحاد بین مردم است، و بر این اساس است که خداوند هنگام نماز افراد را در کنار هم قرار داد تا دل‌هایشان به یکدیگر پیوند بخورد و متحد شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار