رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار فروش همدان با اشاره به اینکه میوه نسبت به سایر کالا‌ها کمتر افزایش قیمت داشته است، گفت: در وضعیت اقتصادی امروز میوه هم در چرخه رشد قیمت‌ها قرار گرفته است و با این وجود قیمت مرکبات بسیار خوب است.
کد خبر: ۶۸۹۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۴ 10 December 2018
علیرضا شمس گفت: در همه سال‌ها فرا رسیدن فصل سرما باعث کاهش خرید محصولات در بازار می‌شود و بنابر اصول عرضه و تقاضا با افزایش قیمت هم مواجه می‌شویم.

به گزارش فارس، شمس با بیان اینکه نزولات آسمانی تأثیر آنچنانی در قیمت میوه‌و‌تره‌بار ندارد، اما بی‌تأثیر هم نیست، اظهار کرد: در فصل بارندگی بر اثر توقف برداشت مرکبات، عرضه کم می‌شود بنابراین با افزایش قیمت میوه در زمان نزولات آسمانی مواجه می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه با فرارسیدن فصل سرما تولید برخی از میوه‌ها کاهش یافته، افزود: میزان محصولاتی، چون گوجه‌فرنگی، خیار، بادمجان و از این دست کالا‌ها کاهش می‌یابد و برخی از آن‌ها نیز تنها در جنوب کشت می‌شود که طبیعتاً کفاف همه کشور را نمی‌دهد و در نتیجه با افزایش قیمت مواجه می‌شویم.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار فروش همدان درباره میوه شب یلدا نیز تصریح کرد: درباره میوه شب یلدا از حالا نمی‌توان مسأله خاصی را مطرح کرد چراکه وضعیت آن روزانه تعیین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خیار و بادمجان گلخانه‌ای در بازار موجود است، ادامه داد: البته قیمت کالا‌های گلخانه‌ای با توجه به فرا رسیدن فصل سرما نیز به دلیل افزایش مصرف سوخت و در نتیجه هزینه‌ها افزایش می‌یابد.

شمس با بیان اینکه البته بخشی از افزایش قیمت‌ها به کاهش ارزش پول ملی نیز مربوط است، خاطرنشان کرد: هزینه‌های سربار مانند سبد میوه، بسته‌بندی و حمل و نقل – که حداقل ۵۰ درصد افزایش یافته- بر روی قیمت میوه سرشکن می‌شود و مصرف‌کننده قیمت آن را می‌پردازد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار