معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری همدان گفت: بر اساس تبصره ماده ۷ اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و اختیارات شوراها، هر عضوی از اعضای شورا‌های شهر که به هر علتی به مدت ۲ ماه در جلسات شورا حضور نداشته باشد، تا تعیین‌تکلیف نهایی به مدت ۶ ماه از عضو علی‌البدل به عنوان جانشین، دعوت به عمل می‌آید.
کد خبر: ۶۸۹۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۴ 10 December 2018
امروز در صحن شورای اسلامی شهر همدان به صورت رسمی، جواد گیاه‌شناس نخستین عضو علی البدل شورای شهر همدان پس از غیبت ابراهیم مولوی، راهی شورای شهر شد.

به گزارش ایسنا،با توجه به عدم حضور ۲ ماهه ابراهیم مولوی، عضو شورای شهر همدان، در صحن امروز شورا بر اساس قانون شوراها، جواد گیاه‌شناس نخستین عضو علی‌البدل برگزیده انتخابات سال ۱۳۹۶ شورا‌های اسلامی شهر به عنوان جایگزین مولوی، وارد شورا شد و با قرائت سوگندنامه، مراسم تحلیف به انجام رسید.

این مراسم با حضور علی‌اصغر ناظری‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری همدان و هیئت همراه وی، برگزار شد که گیاه‌شناس طی حکمی از سوی رئیس شورا به عنوان سرپرست مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان معرفی شد.

اقدام به تحلیف بر مبنای تمکین به قانون

رئیس شورای اسلامی شهر همدان در این مراسم گفت: مولوی از نیرو‌های متخصص و تأثیرگذار شورا‌های چهارم و پنجم شهر همدان است که امیدواریم به محل خدمت خود در پارلمان محلی بازگردد.

کامران گردان اظهار کرد: امروز با تمکین به قانون اقدام به تحلیف صورت گرفت و مولوی تا ۶ ماه فرصت بازگشت به محل خدمت خود را دارد. دکتر گیاه‌شناس نیز از نیرو‌های متخصص و از چهره‌های شاخص علمی و دانشگاهی است.

وی همچنین بیان کرد: با توجه به اینکه در دور پنجم شورای شهر همدان شاهد کمترین تنش بین گروه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی هستیم، تمامی اعضا تلاش دارند توان مدیریت شهری را افزایش داده و خدمتگزار مردم باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری همدان هم در این نشست گفت: بر اساس تبصره ماده ۷ اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و اختیارات شوراها، هر عضوی از اعضای شورا‌های شهر که به هر علتی به مدت ۲ ماه در جلسات شورا حضور نداشته باشد، تا تعیین‌تکلیف نهایی به مدت ۶ ماه از عضو علی‌البدل به عنوان جانشین، دعوت به عمل می‌آید.

علی‌اصغر ناظری‌پور افزود: درخواست تمدید مرخصی مولوی از ۱۵ آبان‌ماه امسال توسط هیئت تطبیق در راستای اجرای قانون و بر مبنای اینکه خارج از حدود اختیارات شوراست، مورد مخالفت قرار گرفت.

به گفته وی، مجموعه فرمانداری به عنوان مجری انتخابات بر قانون تأکید دارد بنابراین مراسم تحلیف گیاه‌شناس برگزار می‌شود و مولوی از ۱۸ آذرماه امسال به مدت ۶ ماه، فرصت دارد تا مدارک و استدلال‌های خود را برای بازگشت به شورا، ارائه دهد که در صورت موافقت با تقاضای وی بر اساس قانون، تمکین خواهد شد.

ناظری‌پور در ادامه شورای پنجم را یکی از شورا‌های مثال‌زدنی در استان برشمرد و بیان کرد: همواره عملکرد تمامی شورا‌ها رصد می‌شود البته انتظار می‌رفت در شورای شهر همدان اختلافات گسترده‌ای را شاهد باشیم، اما گفتمان قوی بر اساس دیدگاه‌های مردمی نشان‌دهنده این است که رأی مردم، حساب شده بود.

وی با تأکید بر اینکه شورای شهر همدان همواره منافع مردم و شهر را در نظر می‌گیرند، گفت: مولوی یکی از اعضای مؤثر در شورای پنجم بود که انتخاب شهردار در دوره ریاست وی بر اساس فضای مناسب، مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت انتخاب شهردار بر اساس خردجمعی، صورت پذیرفت.

پیشبرد امور شهر با همدلی بیشتر

در ادامه سرپرست مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان که عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان است، گفت: توفیقی نصیبم شد تا خدمتگزار مردم فهیم شهر همدان در سنگر شورای اسلامی شهر همدان باشم که به درستی این شهر را دارالمؤمنین و دارمجاهدین نامیده‌اند و سرزمینی به غنای تاریخ است که لایق بهترین‌هاست.

جواد گیاه‌شناس با آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون برای مولوی، ابرازامیدواری کرد: با همدلی بیش از پیش، توان پیشبرد امور شهر و انتظام آن را داشته باشیم.

گفتنی است؛ سوگندنامه اعضای شورا‌های شهر با ایستادن دکتر گیاه‌شناس، منتخب مردم در انتخابات سال ۹۶ به عنوان نخستین عضو علی البدل شورای شهر همدان، قرائت شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار