یک روانشناس با بیان اینکه عدم مهارت طرفین در زندگی مشترک می‌تواند دردسرساز باشد، اظهار کرد: بسیاری از مشکلات زندگی زناشویی ناشی از عدم شناخت زن و شوهر از احساسات و ظرفیت‌های یکدیگر بوده که معمولا حسادت زنانه یکی از احساسات مشترک در بسیاری از بانوان است.
کد خبر: ۶۸۹۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵ 10 December 2018
زهرا رجایی معتقد است: روش‌های غلط زندگی می‌تواند آسیب بدی به بنیان زندگی مشترک بزند از جمله حسادت زنانه در زندگی زناشویی که معمولا این موضوع دامن‌گیر بسیاری از خانواده‌ها است.

به گزارش ایسنا، رجایی ادامه داد: حسادت، احساسی است که به طور ذاتی در وجود هر انسانی نهفته شده و انسان باید برای دوری از این حس، بر احساسات خود غلبه داشته باشد؛ حسی که کمی در زنان بیشتر از مردان وجود دارد و علت آن‌هم روحیه حساس و لطیف زن نسبت به افراد مورد علاقه خود است.

رجایی خاطرنشان کرد: بانوان پس از ازدواج و ایجاد علاقه به شوهر خود همواره تلاش می‌کنند در مرکز توجه شوهرانشان باشند و تمام وجود شوهر را برای خود می‌خواهند پس بهتر است مردان به این حس همسرشان توجه خاصی داشته باشند.

این روانشناس با بیان اینکه بسیاری از مردان با بی‌توجهی به این نکته مهم، زمینه مشکلات را فراهم می‌کنند، عنوان کرد: زنان برای جلب توجه شوهر خود تلاش می‌کنند تا به هر روشی او را خوشحال کنند، اما هر بار با سردی و بیتوجهی شوهر خود مواجه می‌شوند و این برخورد‌ها تا مدت طولانی و یا همیشه در ذهن زنان نقش می‌بندد.

وی بیان کرد: هنگامیکه مرد به مادر و یا خواهر خود به علت وجود عشق و علاقه ابراز محبت می‌کند همسر وی با ذهنیت بدی از این ابراز علاقه ممکن است که نسبت به اقوام شوهر بدبین و متنفر شود.

رجایی تصریح کرد: پس از مدتی طولانی همسر وی نه تنها نسبت به اقوام همسرش بلکه ممکن است به هر جنس مونثی که با همسرش برخوردی داشته باشد، واکنش بد و غیرقابل پیش‌بینی نشان دهد.

وی بیان کرد: اگر چه این حس حسادت در زنان مخرب و مضر است، اما وجود حسادت سالم و به اندازه در زندگی زناشویی نوعی حفاظت از زندگی مشترک است که یکی از سلاح‌های زن به شمار می‌رود چرا که این حساسیت اگر در مردان غیرت نامیده شده، در زنان هم حسادت معرفی می‌شود.

رجایی شناخت این حس زنان توسط مردان را مهم و ضروری دانست و افزود: مردان قبل از تعهد به همسر خود باید این را بدانند که بی‌توجهی و عدم شناخت خلقیات و احساسات همسر می‌تواند پایه‌های زندگی مشترکشان را متزلزل کند بنابراین قبل از هر شناختی، شناخت ظرفیت و احساسات شریک زندگی در اولویت قرار دارد.

این روانشناس در پایان تأکید کرد: اگر زوجین بتوانند مهارت لازم زندگی را بشناسند و نسبت به نیاز‌های یکدیگر بی‌توجه نباشند بیش از نیمی از مشکلات زندگی زناشویی حل خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار