رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی غرب کشور با اشاره به کمبود پروتز برای عمل کاشت حلزون‌شنوایی طی ماه‌های اخیر در استان، اظهار کرد: خوشبختانه اخیراً ۱۲ پروتز وارد مرکز کاشت حلزون شنوایی غرب کشور شده است.
کد خبر: ۶۸۸۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۳ 08 December 2018
فرهاد فراهانی از ورود ۱۲ پروتز عمل کاشت حلزون‌شنوایی به همدان خبر داد و گفت: تا حدودی مشکل کمبود حل شده، اما ۵۰ بیمار در انتظار عمل هستند.

به گزارش فارس، فراهانی بیان کرد: کمبود پروتز‌ها به تحریم‌ها مربوط نمی‌شد و به تصمیمات هیات امنای صرفه‌جویی ارزی برمی‌گشت که یک سال در این زمینه مشکل داشتیم.

رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی غرب کشور با اشاره به اینکه اخیراً پروتز‌هایی تحویل داده شده و مشکل کمی حل شده است؟ افزود: تقریباً ۵۰ بیمار هزینه عمل را پرداخته کرده‌اند و منتظر پروتز هستند تا عمل شوند.

وی با بیان اینکه هرآنچه پروتز تحویل بگیریم به همان میزان می‌توانم عمل کاشت حلزون شنوایی داشته باشیم، گفت: ۱۲ عدد MED-EL تحویل گرفته‌ایم که تعدادی عمل کاشت حلزون شنوایی انجام شده و بقیه نیز انجام خواهد شد.

فراهانی با اشاره به اینکه مرکز تحقیقات کاشت حلزون شنوایی غرب کشور همچنان به کار خود ادامه می‌دهد و مقالاتی هم چاپ شده است، افزود: طرح‌های تحقیقاتی اختلالات صدای بلند از مباحث مفصلی در حوزه علوم پزشکی بوده که در بیماران مشکل شنوایی بررسی می‌شود و امیدواریم به نتایج خوبی برسیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار