فرماندار شهرستان اسدآباد از کاهش بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان امسال به نسبت سال ۹۶ در شهرستان اسدآباد به تبع کشور خبر داد.
کد خبر: ۶۸۸۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۵ 08 December 2018
کریم حمیدوند گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون مورد مشکوکی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان مشاهده نشده است.

به گزارش ایسنا، حمیدوند در ستاد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: سال گذشته تنها یک مورد کانون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در روستای بادخوره شناسایی شده که بلافاصله نسبت به کنترل بیماری اقدام شد.

وی با تأکید بر اینکه پیشگیری از بیماری کم‌هزینه‌تر از درمان است، افزود: ارتزاق بخش اعظمی از روستائیان اسدآبادی علاوه بر کشاورزی، دامداری بوده که درگیری دامداران با این امر علاوه بر ورشکستگی آنان، مشکلات بسیاری برای بانک‌ها در عدم بازپس‌گیری مطالبات خواهد داشت.

حمیدوند با اشاره به کاهش بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان امسال به نسبت سال ۹۶ در شهرستان به تبع کشور تصریح کرد: کمبود اعتبارات یکی از مشکلات مهم دامپزشکی در کنترل بیماری‌ها بوده که لزوم پیش‌بینی درصدی اعتبار از محل ملی برای تجهیز بودن دامپزشکی در مواقع شرایط درگیری با بیماری ضرورت دارد.

وی همچنین با تأکید بر کمک ادارات ذیربط در راستای پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان خاطرنشان کرد: شهرستان اسدآباد دارای ۲ تالاب دائمی و فصلی پیرسلمان و چمشور بوده که در این دو تالاب پرندگان مهاجر مختلفی در حال زیست هستند و اداره محیط زیست نظارت و پایش‌های لازم از این تالاب‌ها را برعهده دارد.

فرماندار اسدآباد در ادامه با اشاره فعالیت ۳۳ واحد پرورش طیور در اسدآباد نیز خاطرنشان کرد: از این تعداد ۲۹ واحد پرورش طیور گوشتی با ۵۶۵ هزار و ۵۰۰ قطعه و ۴ واحد مرغ مادر گوشتی با ۱۰۳ هزار و ۵۰۰ قطعه بوده که از ابتدای سال تا آذرماه امسال ۷۴۴ هزار قطعه جوجه‌ریزی در این واحد‌ها انجام گرفته و نظارت مستمر بر این واحد‌ها نیز از نقش موثری در پیشگیری از بیماری برخوردار خواهد بود.

حمیدوند با اشاره به برگزاری چندین دوره آموزش بهره‌برداران واحد‌های طیور صنعتی و سنتی در رابطه با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان خاطرنشان کرد: خوشبختانه موردی از عرضه و فروش طیور زنده در اسدآباد وجود ندارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار