رئیس دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه این روز، روز جشن نیست و روز بزرگداشت از یک نماد و سنبل برای دانشجویان است، اظهار کرد: اگر روحیه استکبارستیزی، ظلم ستیزی و عدالتخواهی دانشجو و جنبش‌های دانشجویی را در نظر بگیریم، این روز اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.
کد خبر: ۶۸۸۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۶ 08 December 2018
دکتر یعقوب محمدی‌فر گفت: ۱۶ آذر روز حساس در تاریخ ملی ایران است چرا که در این روز دانشجویان با بصیرت فریاد عدالتخواهی و ظلم ستیزی خود را به گوش جهانیان رساندند.

به گزارش ایسنا،محمدی‌فردر آئین گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه بوعلی سینا با تبریک ۱۶ آذر به دانشجویان، اظهار کرد: هیجانات شما نشان دهنده حساس بودن سنسور‌های راستی آزمایی در شما دانشجویان است.

وی افزود: از سال ۱۳۳۲ هجری شمسی به دنبال رشته جریانات سیاسی که در این کشور اتفاق افتاد، نخستین دانشگاه در ایران تأسیس شد.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا بیان کرد: در تأسیس نخستین دانشگاه جدید ایران به اسم دانشگاه تهران، همواره دانشجویان به عنوان عناصر خلاق و حساس در اوضاع و شرایط اجتماعی و سیاسی ایران ایفای نقش کردند. 

وی با اشاره به اتفاقات شهریور ۱۳۲۰ تا مردادماه ۱۳۳۲ عنوان کرد: در این ۱۲ سال طلایی از نظر سیاسی و اجتماعی بخشی از کشور توسط نیرو‌های متفقین اشغال و یک فضای عجیبی در کشور حاکم شده بود که در همان فضا جریان‌های مختلفی در دانشگاه‌های ایران و تهران شکل گرفت.

محمدی‌فر تصریح کرد: به یاد داشته باشیم که بعد از کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ اتفاقات عجیبی افتاد و دوران خفقان و استبداد شروع شد و در آذرماه همان سال معاون رئیس جمهور آمریکا به ایران آمد و در دانشگاه تهران دکترای افتخاری گرفت.

وی با اشاره به تبلیغات و اعتراضات دانشجویان از ۱۴ آذرماه به بعد، خاطرنشان کرد: در ۱۶ آذر گارد شاهنشاهی و نیرو‌های نظامی وارد صحن مقدس دانشگاه شده و سه تن از بهترین دانشجویان ایرانی را به شهادت رساندند و پس از این اتفاق، از سوی کنفدراسیون دانشجویان خارج از کشور این روز به عنوان روز دانشجو و روز مبارزه با ظلم، استکبار و استکبارستیزی معرفی شد.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا ادامه داد: متأسفانه شاهد هستیم که روز بعد از آن ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا وارد دانشگاه تهران شده و در دانشکده علوم دکترای افتخاری گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار