نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی از اکتشاف معدن طلا و استخراج سنگ دولومیت در شهرستان نهاوند خبر داد.
کد خبر: ۶۸۸۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۳ 08 December 2018
حسن بهرام نیا گفت: باهمکاری مسئولان ذیربط در استان و شهرستان، پروانه اکتشاف و بهره برداری از معدن طلای عشوند صادر می‌شود.

به گزارش ایسنا، بهرام نیا در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان نهاوند، بیان کرد: کار بهره برداری از معدن روستای عشوند که در کنار مواد معدنی، مقدار زیادی "طلا" از آن استحصال می‌شود توسط شرکت دولتی "ایمیدرو" آغاز خواهد شد. 

وی با بیان اینکه رئیس صمت استان نیز از صدور پروانه اکتشاف و بهره برداری این معدن خبر داده، عنوان کرد: اجرای طرح مذکور علاوه بر کمک به رونق اقتصادی منطقه، سهم بسزایی در ایجاد اشتغال برای جوانان نهاوندی خواهد داشت.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی از اکتشاف معدن طلا و استخراج سنگ دولومیت در شهرستان نهاوند خبر داد و افزود: سرمایه‌های عظیمی در شهرستان خفته است به طوریکه نهاوند به لحاظ معادن و منابع طبیعی دارای جایگاه ویژه‌ای است که امیدواریم با راه اندازی واحد‌های صنعتی شاهد شکوفایی اقتصادی در شهرستان باشیم.

مراد ناصری، فرماندارشهرستان نهاوند نیز در ادامه گفت: به لطف خدا و زحمات اعضا کارگروه توانستیم در مرحله اول تسهیلات اشتغالزای روستایی نزدیک به ۳۳ میلیارد تومان اعتبار جذب کنیم و در حال حاضر بحث راستی آزمایی را در دستور کار قرار داده ایم تا اعتبارات در محل خود جذب شود و در آینده نزدیک نتیجه اقدامات انجام شده را خواهیم دهید.

وی افزود: در حوزه صنعت با نقطه مطلوب بسیار فاصله داریم و با تمام زحماتی که انجام گرفته، واحد‌های تولیدی شهرستان با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند به طوریکه از ۲۳ واحد تولیدی واقع در شهرک صنعتی تنها ۱۴ واحد فعال داریم که آن‌ها نیز با کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت تولیدی خود در حال فعالیت وبقیه واحد‌ها تعطیل هستند.

ناصری گفت: وجود ۲۶۶ واحد تولیدی مبل ومنبت درشهرستان یک ظرفیت و پتانسیل بسیارقوی در حوزه تولید و اشتغال محسوب می‌شود و این انتظار را داریم که چرخه تولید در این حوزه تکمیل شود وتمامی کار تولید از صفر تا صد در شهرستان به انجام برسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار