مدیرکل بهزیستی استان همدان و مدیرکمیته فرهنگی وپیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان نیز با بیان اینکه بیکاری و عدم دانش و آگاهی دوعامل اثرگذار در اعتیاد هستند، مطرح کرد: تا کنون ۲۴۲ شغل با بیش از ۳ میلیارد تومان اعتبار توسط بهزیستی ایجاد شده است.
کد خبر: ۶۸۸۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۳ 08 December 2018
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان از ایجاد اشتغال برای بهبودیافته‌گان اعتیاد برای جلوگیری از گرایش مجدد به موادمخدر خبر داد.

به گزارش ایسنا، سید رسول حسینی در شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان، بااشاره به ایجاد اشتغال برای ۱۲۰۰ نفر از زندانیان بهبود یافته توسط اداره زندان‌ها، اظهار کرد: خوشبختانه درهمدان زمینه خوبی برای حمایت از بهبودیافته‌گان اعتیاد فراهم شده به طوریکه تا کنون برای ۲ هزار و ۶۹ بهبودیافته اعتیاد در زندان، مراکز ماده ۱۶ و ماده ۱۵ در قالب خوداشتغالی و کارفرمایی شغل ایجاد شده است.

وی با اشاره به وظیفه نظارت دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر، بیان کرد: باوجود وظیفه نظارتی، تاکنون برای ۸۵ نفر در قالب خوداشتغالی و کارفرمایی شغل توسط این دبیرخانه ایجاد شده است وتمامی آن‌ها بیمه شده اند؛ خوشبختانه در حوزه شیوع شناسی اقدامات خوبی صورت گرفته به گونه‌ای که استان همدان در رتبه بیست و یکم شیوع شناسی اعتیاد قرار دارد.

مدیرکل زندان‌های استان همدان نیز با اشاره به قبولی ۹۵ درصد آموزش‌دیدگان در آزمون‌های مختلف، مطرح کرد: تاکنون ۳ هزار و ۴۰۳ نفر دربحث علم آموزی در ۵۶ رشته و ۱۳۶ کلاس شرکت کرده‌اند.

حسن محمدیاری از اشتغال مولد ۱۲۸۵ زندانی خبر داد و عنوان کرد: سهمیه محکومان زندانی ۸۳۰ نفر بوده که اداره زندان‌ها به تبعیت از استان، برای ۱۲۸۵ شغل مولد ایجاد کرده است.

وی در رابطه با پرداخت حقوق افراد شاغل زندانی در ۸ ماهه سالجاری، گفت: دستمزد این افراد براساس ۷۵ درصد قانون تصویب می‌شود که تاکنون مبلغی نزدیک ۲ میلیارد تومان حقوق به این افراد پرداخت شده است.

وی با اشاره به اشتغال افراد زندانی موادمخدر در انواع حرفه‌ها، تشریح کرد: ۲۲ نفر در کارگاه میناکاری، نجاری، خیاطی، چوب و معرق، ۶۴ نفر درحوزه صنعت و خدمات صنعتی، ۶۹ نفر کشت و صنعت دام و طیور، ۴۲۱ نفر در مؤسسات و شرکت بخش خصوصی داخل شهر ازجمله مشاغلی هستند که بهبودیافته‌گان مشغول فعالیت و دریافت حقوق هستند.

مدیرکل بهزیستی استان همدان و مدیرکمیته فرهنگی وپیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان نیز با بیان اینکه بیکاری و عدم دانش و آگاهی دوعامل اثرگذار در اعتیاد هستند، مطرح کرد: تا کنون ۲۴۲ شغل با بیش از ۳ میلیارد تومان اعتبار توسط بهزیستی ایجاد شده است.

حمیدرضا الوند با اشاره به عملکرد اداره بهزیستی و کمیته فرهنگی و پیشگیری از موادمخدر در ۸ ماهه سالجاری، اظهار کرد: برگزاری ۱۶۰ نمایشگاه باعنوان کنترل آسیب اجتماعی، برگزاری کارگاه آموزشی و پیشگیری از اعتیاد برای ۱۰ هزار نفر در محیط کار، برگزاری یک مورد نمایشگاه عکس و کاریکاتور، اعزام روحانیون به ۳۱ کمپ و برگزاری جشنواره نوجوان سالم برای هزارو ۵۰۰ نفر ازجمله اقدامات این کمیته بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان همدان درتشریح عملکرد این کمیته ادامه داد: برگزاری پیشگیری از اعتیاد در خوابگاه‌ها برای ۳ هزار و ۶۰۰ نفر، تهیه و تولید برنامه تلویزیونی در ۹ بخش ۲۰ تا ۳۰ دقیقه‌ای جهت آگاه سازی آسیب‌های اعتیاد و تشکیل ۹۸ کارگاه پیشگیری از ایدز از جمله اقدامات بسیار این کمیته در این مدت ۸ ماهه سال‌جاری بوده است.

الوند بابیان اینکه اعتیاد یک واقعیت انکار ناپذیر است، مطرح کرد: همه دستگاه‌ها باید درکنار هم و در یک راستا برای ریشه کنی اعتیاد تلاش کنند. خوشبختانه اقدامات خوبی انجام شده و ارتقای رتبه همدان به مقام ۲۱ شیوع شناسی امیدوار کننده است، اما هنوز کافی نیست؛ استان همدان در سن بلوغ برای جلوگیری از شیوع اعتیاد است و با همکاری بین دستگاهی می‌تواند به رشد کامل برسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار