یک هنرمنددرهمدان با بیان اینکه وجود جشنواره تئاتر کودک در همدان مزایای بسیاری بخصوص برای اهالی تئاتر این استان دارد؛ افزود: این جشنواره گذشته از آنکه باعث آشتی بیشتر مردم با تئاتر می‌شود، زمینه برگزاری کارگاه‌های آموزشی، دیدن آثار سایر هنرمندان مطرح این رشته و ارتباط با گروه‌های دیگر را فراهم می‌کند.
کد خبر: ۶۸۷۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰ 07 December 2018
بهترین بازیگر مرد جشنواره تئاتر کودک گفت: امسال در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اکثر کار‌های همدان تک‌جایزه یا حتی بدون جایزه ماندند پس باید با تکنیک‌های روز این هنر پیش رویم.

به گزارش فارس؛ با ظهور هنرمندان جدید و شکوفایی استعداد‌های جوانان در رشته‌های مختلف هنری استان و بخصوص تئاتر شاهد درخشش هر چه بیشتر آن‌ها در عرصه‌های ملی و بین‌المللی هستیم.

«سید مهرداد حسینی‌کاووسی» یکی از این هنرمندان است که توانسته در سال‌های اخیر علاوه بر حضور در جشنواره‌های مختلف حتی به کسب جوایز متعددی نیز دست پیدا کند که آخرین آن‌ها دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی بازیگری مرد بخش نوجوان از بیست و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان است.

همین امر بهانه‌ای شد تا با این هنرمند خوش‌ذوق همدانی به گفت‌وگو بپردازیم که در ادامه می‌خوانید.

کاووسی‌حسینی در ابتدا با بیان اینکه این افتخار به دلیل بازی در نمایش «موش و گربه» به نویسندگی «حسین فدائی حسین» و کارگردانی «فرزاد لباسی» بود که در بخش نوجوان این دوره از جشنواره حضور داشت؛ اظهار کرد: در این نمایش در دو نقش جدا از هم «استاد موش» و «بابا موش» به ایفای نقش پرداختم که البته کار بسیار سختی هم بود.

وی که سابقه ۶ دوره حضور در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان را در کارنامه هنری خود دارد؛ گفت: خدا را شاکرم بازی‌ام در این دوره از جشنواره برای تماشاچیان مقبول بود و از طرفی هم از سوی داوران دیده شد حتی هنرمند بزرگی همچون گلاب آدینه از بازی‌ام تعریف کرد.

این هنرمند همدانی در خصوص سطح کیفی جشنواره تئاتر کودک گفت: جشنواره امسال از سطح خوبی برخوردار بود اگر چه برخی کار‌های معمولی هم حضور داشتند، اما اکثر اسامی افراد و گرو‌های شرکت‌کننده از اشخاص سرشناس و شناخته شده این هنر بودند.

وی گفت: این مهم باعث می‌شود تا فعالان تئاتر همدان با تجربیات و علم روز تئاتر آشنا شده و از آن‌ها در راستای ارتقای سطح کار‌های خود استفاده کنند.

این هنرمند همدانی با تاکید بر اینکه هنر نمایش همدان را با تئاتر کودک آن می‌شناسند؛ ادامه داد: امسال همکاران ما در بخش‌های مختلفی حضور داشتند، اما اکثر کار‌ها تک‌جایزه یا حتی بدون جایزه ماندند که این بدان معناست باید با علم و تکنیک‌های روز این هنر همراه باشیم و رو به جلو حرکت کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: از طرفی دیگر یکی از راه‌های رسیدن به این اهداف میدان دادن و اهمیت قائل شده برای هنرمندان بومی استان و استفاده بهینه از استعداد‌ها و جوانان خلاق این رشته است که امیدواریم دست اندرکاران به این مهم هم توجه داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار