در میان گل‌ها و گیاهان تصفیه‌کننده هوا «نخل پروانه‌ای» یکی از گیاهان زیبا و با قابلیت نگهداری در آپارتمان است. نخل پروانه‌ای با نام علمی Areca Palm، یک گیاه متعلق به منطقه ماداگاسکار است که آلودگی هوا را از بین می‌برد.
کد خبر: ۶۸۶۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵ 04 December 2018
وجود گیاه و گل در خانه می‌تواند بر روی افرادی که با مشکل کمبود خوابروبرو هستند اثر مثبت بگذارد به‌طوریکه تصفیه هوای خانه می‌تواند کیفیت خواب و سلامتی بدن را ارتقاء دهد؛ بنابراین وجود گیاهان در منزل می‌تواند علاوه بر تصفیه هوای خانه به درمان برخی بیماری‌ها نیز کمک کند.

به‌گزارش ایسنا، محققان می‌گویند این نوع نخل برای کسی که سرما خورده و یا سینوزیتش عود کرده، مثل یک داروی قوی عمل می‌کند چرا که رطوبت ملایمی را در هوا آزاد می‌کند و خود این موضوع موجب می‌شود که تنفس راحت‌تر شود و فرد سریع‌تر به خواب برود.

اریکا می‌تواند برای رفع آلودگی هوا بسیار مفید باشد به طوریکه این گیاه باعث ایجاد رطوبت در هوا می‌شود و برای محیط‌های آپارتمانی خشک بسیار مناسب است. همچنین این گیاه قادر است تا مواد سمی و سرطان‌زای موجود در هوا مانند تری کلرو اتیلن، بنزن، کلروفرم، مونوکسید کربن و زایلن را از بین ببرد.

نخل پروانه‌ای شامل ساقه‌های نازک و متعدد و متراکم است. نور متوسط به بالا، اما به دور از نور مستقیم آفتاب به طور مثال پشت پرده پنجره یا با فاصله یکی دو متر از یک پنجره بدون پرده و یا پاسیویی بدون تابش مستقیم خورشید بهترین مکان برای نگهداری نخل پروانه‌ای است.

این گیاه نیاز آبی بالایی دارد به طوریکه ۲ تا ۳ نوبت در هفته نیاز به آبیاری دارد البته این گیاه در فصل زمستان کمتر باید آبیاری شود. نکته مهم در آبیاری این گیاه آبیاری منظم است. اریکا گیاهی گرمادوست است و تحمل سرمای زمستان را ندارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار