مدیر اداره بهزیستی شهرستان اسدآباد از وجود ۱۵۸۶ معلول ذهنی و جسمی در این شهرستان خبر داد و گفت: مجموع معلولان شناسایی شده این شهرستان ۱۵۸۶ نفر بوده که از این تعداد، معلولان شناسایی شده ۷۱۷ نفر معلول جسمی، ۶۹۳ نفر ذهنی، ۴۱ نفر روانی، ۱۷۰ نفر شنوایی، ۱۲ نفر صوت و گفتار و ۹۴ نفر معلولان بینایی را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۸۶۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰ 04 December 2018
معاون فرماندار شهرستان اسدآباد بر ضرورت راه‌اندازی و پیگیری انجمن معلولان در این شهرستان تأکید کرد.

به گزارش ایسنا،یزدان آزرمی در نشست با معلولان شهرستان اسدآباد به مناسبت ۱۲ آذر ماه روز جهانی معلولان، اظهار کرد: تشکیل انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در همه حوزه‌ها هر چه گسترش یابد دولت از این تشکل‌ها حمایت بیشتری خواهد کرد که به طور قطع انجمن‌های معلولان در این راستا از اولویت ویژه‌ای برخوردار است.

وی در ادامه با بیان اینکه معلولان اگر می‌خواهند مطالبه‌ای داشته باشند، در هر زمینه‌ای سقف مطالبات خود را بالا ببرند، افزود: باید با مکفی بودن مستمری معلولان موجبات شکوفایی و بالا رفتن استعداد معلولان را فراهم کرده و معلولان نیز سقف مطالبات خود را ارتقاء دهند. 

آزرمی با تأکید بر ترویج مباحث گفتگومحور تحت عنوان گفتمان‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بین مسئولان و معلولان اسدآبادی تصریح کرد: در بسیاری از موارد پیگیری و دقت‌نظر، تلاش و ایفای نقش معلولان بیشتر از سایر اقشار جامعه بوده که این امر از نقش موثری در تأثیرگذاری جامعه برخوردار است.

اکبر احمدی‌منش یادآور شد: در حال حاضر حوزه توانبخشی بهزیستی اسدآباد به تعداد ۱۵۸۶ معلول که ۵۲۰ نفر آنان مستمری‌بگیر و ۱۰۶۶ نفر غیرمستمری‌بگیر هستند، خدمات مددکاری و توانبخشی ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت حق پرستاری معلولان ضایع نخاعی شهرستان تصریح کرد: بحث توانبخشی مراقبت در منزل از معلولان اسدآبادی امسال از ۴۰ نفر به ۶۰ نفر ارتقاء داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار