معاون تشخیص، پیشگیری، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه ما باید شرایط مطلوب را برای افراد معلول فراهم کنیم، افزود: مناسب‌سازی معابر شهری و آموزشی از مواردی است که باید برای معلولان در نظر گرفته شود.
کد خبر: ۶۸۶۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۸ 02 December 2018
محمدحسن عظیم‌عراقی از تحصیل ۱۵۰ هزار دانش‌آموز استثنایی در کشور خبر داد.

به گزارش فارس، عظیم‌عراقی در همایش روز جهانی معلولان با بیان اینکه یکی از دلایل بزرگداشت این همایش نمایش توانمندی معلولان است، اظهار کرد: نباید معلولیت را مشکل فردی بدانیم.

معاون تشخیص، پیشگیری، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه موضوع عدالت آموزشی یکی از موضوعاتی است که دانش‌آموزان استثنایی خواهان اجرای آن در مدارس هستند، گفت: باید شرایطی را فراهم کنیم که دانش‌آموزان بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان استثنایی تمایل دارند تحصیل خود را در مدارس عادی در کنار سایر دانش‌آموزان داشته باشند، گفت: زمانی دانش‌آموزان می‌توانند در مدارس عادی تحصیل کنند که در این مدارس به مناسب‌سازی امکانات توجه شده باشد.

عراقی با بیان اینکه ما باید دیوارکشی و مرزکشی را بین افراد سالم و معلول برداریم، عنوان کرد: در کشوری زندگی می‌کنیم که افراد با نیاز‌های ویژه وجود دارد و لازم است که این افراد در مدرسه با افراد عادی در کنار یکدیگر باشند.

وی با بیان اینکه در کشور ۸۰ هزار دانش‌آموز در مدارس استثنایی و قریب به ۷۰ هزار در مدارس عادی به صورت تلفیقی تحصیل می‌کنند، تصریح کرد: در کل کشور ۱۵۰ هزار دانش‌آموز استثنایی در حال تحصیل است.

معاون تشخیص، پیشگیری، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه سرویس مدارس استثنایی یکی از مباحث مهمی است که باید به آن توجه شود، خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته و پیگیری‌های به عمل آمده به نظر می‌رسد نباید در این زمینه در مدارس استثنایی همدان مشکلی وجود داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار