رئیس پلیس فتای استان همدان از مردم خواست به هیچ عنوان اطلاعات کارت بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و به این نکته توجه داشته باشند که اگر قرار است پولی به حساب آن‌ها واریز شود کافی است تنها شماره حساب و یا شماره کارت خود را در اختیار افراد یا سازمان‌های مرتبط قرار دهند.
کد خبر: ۶۸۴۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۹ 30 November 2018
سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد گفت: با توجه به اینکه مسئولان امر برای واریز کردن بسته حمایتی دولت، سازوکار‌های مناسب را درنظر گرفته‌اند بنابراین مردم نسبت به این موضوع دقت لازم را داشته باشند و به درخواست‌های مرتبط و غیرمعقول در این زمینه توجه نکنند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ سرخوش‌نهاد اظهار کرد: به تازگی مشاهده شده برخی افراد سودجو با ارسال پیام‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی و شبکه ارتباطات موبایلی به دنبال دریافت شماره کارت، رمز دوم، تاریخ انقضاء و cvv۲ هموطنان هستند و همانطور که می‌دانید هر کسی این اطلاعات را در اختیار داشته باشد به راحتی می‌تواند از حساب قربانیان برداشت غیرمجاز انجام دهد.

سرخوش‌نهاد با بیان نقش موثر شهروندان در جلوگیری از این کلاهبرداری عنوان کرد: نقش هموطنان در پیشگیری از وقوع جرائم سایبری کمتر از پلیس نیست به طوریکه این عزیزان با بی‌توجهی به پیام‌ها و آگهی‌های اغواکننده و اعلام موارد مجرمانه به مسئولان مربوطه می‌تواند ضمن کاستن از زمینه‌های ارتکاب جرم، مجرمان سایبری را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام گذارند.

رئیس پلیس فتا استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir آماده پاسخگویی به سوالات و ارائه آموزش‌های لازم به هموطنان عزیز است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار