فرماندار شهرستان اسدآبادبا بیان اینکه صرفا راه‌اندازی سینما باید به بخش خصوصی واگذار شود، خاطرنشان کرد: امروز دولت انجام بسیاری از کار‌ها را به بخش خصوصی واگذار کرده و تسهیلات خوبی را برای بخش خصوصی به ویژه در بحث کار‌های فرهنگی و سینما درنظر گرفته که باید برای راه‌اندازی سینما در شهرستان نیز نسبت به جذب سرمایه‌گذار در این راستا اقدام شود و فعلا تا زمان پیدا شدن سرمایه‌گذار متقاضی این امر، برای پاسخگویی به نیاز‌های فرهنگی شهرستان به ویژه قشر جوان و نوجوان با پیگیری لازم انجمن سینمای جوانان اکران فیلم‌های روز را در این شهرستان برعهده خواهد داشت.
کد خبر: ۶۸۴۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۸ 30 November 2018
اوقات‌فراغتم را با هر چه پر کنم بهتر از آن است که مسیری طولانی و پرپیچ و خطررا طی کرده تا ساعاتی را صرف تفریحی کنم که با کمی صبر در شهر و خانه خود می‌توانم داشته باشم. پس عطایش را به لقایش بخشیده و قیدش را می‌زنم.

به گزارش ایسنا، امروزه سینما به عنوان یکی از بزرگترین ابرقدرت‌های فرهنگسازی در دنیا و به عنوان یکی از عناصر فرهنگی تأثیر بسزایی در رشد ابعاد فکری، فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی و تجاری مردم هر جامعه دارد و ضمن اینکه وسیله‌ای برای نشان دادن فرهنگ‌ها و اندیشه‌هایی است که شاید به سختی بتوان با زبان روزمره بیان کرد، در حفظ اصالت و فرهنگ غنی هر جامعه نیز از نقش موثری برخوردار است که نباید از آن غفلت کرد.

در چنین برهه‌ای از زمان که سرعت بسیاری از ابزار‌های پیام‌رسان در فضای مجازی و نفوذ ماهواره‌ها بالا گرفته و غیرقابل‌انکار است و تأثیرات مخرب آن به نسبت فواید بیشتر شده و نفوذ ماهواره‌ها با یک جنگ نرم از بین بردن چارچوب امنیت خانواده ایرانی را هدف قرار داده‌اند و در این زمینه با جدیت به تولید محتوا و برنامه‌سازی می‌پردازند، ضرورت سینما در هر یک از نقاط جامعه ایرانی بیشتر احساس می‌شود.

شهرستان اسدآباد با جمعیتی افزون بر ۱۰۰ هزار نفر از جمله شهرستان‌هایی است که هنوز از وجود سینما بی‌بهره بوده و تا کنون از وجود این مکان فرهنگی برای تماشای فیلم‌های روز در راستای پر کردن اوقات‌فراغت مردم به ویژه جوانان و نوجوانان خود منتفع نشده و به ناچار برخی از علاقمندان به سینما برای تماشای یک فیلم روز با صرف وقت و هزینه‌ای بالاتر جدای از خطرات تردد، به مرکز استان مراجعه می‌کنند و برخی نیز قید تماشای فیلم‌های سینمایی روز را زده و منتظر نمایش آن در سینما‌های خانگی می‌شوند.

در این بین جدای از جمعیت شهرستان، هرم جمعیتی دانشجویان غیربومی در حال تحصیل در این شهر با وجود ۵ مرکز دانشگاهی با بیش از ۵ هزار دانشجو را نیز نباید فراموش کرد چرا که آنان نیز به فراخور نیاز خود برای پر کردن اوقات‌فراغت اولین چیزی را که به عنوان اولویت مطالبه دارند، وجود سینما در این شهرستان است.

اکران فیلم در سالن اجتماعات

فرماندار شهرستان اسدآباد در این‌باره در گفت‌وگو با ایسنا، از راه‌اندازی سینما و اکران فیلم سینمایی در این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد و اظهار کرد: به‌زودی فعلا به صورت دو روز در هفته اکران فیلم‌های به‌روز و انقلابی در محل سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آغاز خواهد شد که در صورت استقبال بالای همشهریان برای تماشای فیلم‌های سینمایی، نمایش و اکران فیلم دائمی می‌شود.

کریم حمیدوند افزود: در حال حاضر سالن اجتماعات ۴۰۰ نفری اداره ارشاد تنها گزینه شهرستان برای نمایش فیلم بوده که با اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در برنامه‌های آینده باید مکانی مجزا برای احداث و ساخت سینما در شهرستان اختصاص داده شود.

وی با اشاره به اینکه از سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان تنها در طول هفته یک یا دو بار برای برگزاری برخی مراسم‌ها و همایش‌ها استفاده شده و مابقی روز‌ها را عملا بدون استفاده است، تصریح کرد: در حال حاضر ضمن استفاده بهینه از ظرفیت سالن اجتماعات اداره ارشاد می‌توان از این مکان به صورت برنامه کوتاه‌مدت برای پاسخگویی به خلأ مکان سینما در شهرستان استفاده کرد و برای بلندمدت ساخت و احداث سالن مختص به سینما در شهر را درنظر داشت.

فرماندار شهرستان اسدآباد با تأکید بر اینکه سینما یکی از مهمترین ابزار تأثیرگذار جامعه است، تصریح کرد: سینما تفریحی سالم برای جوانان بوده که اهمیت آن در پر کردن اوقات‌فراغت جوانان باید مورد توجه قرار گیرد.

حمیدوند اضافه کرد: سینما به عنوان رسانه‌ای تأثیرگذار با ایجاد روحیه امید و نشاط در جامعه، زمینه‌های رشد معنوی و شکوفایی فرهنگی را فراهم می‌آورد و با آثار فاخر هنرمندان این مرزوبوم، فرهنگ غنی این سرزمین را به جهان معرفی می‌کند و به طور قطع وجود آن در دیار سیدجمال‌الدین اسدآبادی یک مطالبه مردمی است.

وعده‌ای که هنوز محقق نشده

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسدآباد هم که وعده راه‌اندازی سینمای این شهرستان را بعد از پایان جشنواره تئاتر کودک و نوجوان استان داده بود، اظهار کرد: ۱۰۰ درصد بحث راه‌اندازی سینما به بخش خصوصی مرتبط بوده و باید بخش خصوصی در این امر وارد شود و دولت تنها در راستای مجوز و تسهیلات دولتی لازم حمایت می‌کند، اما با پیگیری‌های انجام شده، فعلا توسط انجمن سینمای جوانان اکران فیلم‌های روز در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام خواهد گرفت.

رضا قاسمی با بیان اینکه شهرستان اسدآباد هنوز فاقد سالن سینما است، افزود: برای حل بخشی از مشکلات فرهنگی و مرتفع شدن نیاز جوانان تصمیم بر پخش فیلم در سالن چندمنظوره آمفی تئاتر اداره ارشاد گرفته شده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته برای آتش‌نشانی خشک سالن آمفی تئاتر اداره ارشاد اسلامی ۶۰ میلیون تومان هزینه شد که صرف این میزان هزینه موجب ارتقاء شاخص‌های ایمنی سالن شد.

نبود تجهیزات دیجیتال پخش فیلم در اسدآباد

وی با اشاره به مشکلات نبود تجهیزات دیجیتال پخش فیلم نیز گفت: با توجه به نبود سینما در شهرستان مکاتباتی با معاونت سینمایی و رایزنی‌هایی با فرهنگ و ارشاد اسلامی استان انجام گرفته تا تجهیزات دیجیتال پخش فیلم‌های سینمایی را برای این شهرستان فراهم کنند.

قاسمی با تأکید بر اینکه اکران فیلم در سالن آمفی تئاتر اداره ارشاد با توجه به امکانات موجود آن پاسخگو خواهد بود و پیش از این هم این امر به صورت امتحانی انجام شده، یادآور شد: در بحث راه‌اندازی سینما توسط بخش خصوصی متأسفانه سرمایه‌گذار لازم در این راستا تا کنون جذب نشده و تنها دو مورد متقاضی این امر در شهرستان اعلام آمادگی کردند که به علت عدم پیگیری، برنامه آنان برای احداث سینما در شهرستان به صورت ابتر باقی ماند.

وی درباره دریافت بلیط و هزینه آن با راه‌اندازی سینما تصریح کرد: علاقمندان و شهروندان می‌توانند بلیط مورد نیاز خود را از اداره ارشاد تهیه و هزینه آن نیز با توجه به نوع فیلم‌ها متغیر خواهد بود.

قاسمی در ادامه گفت: سینما به عنوان ابزاری قدرتمند برای انتقال فرهنگ اصیل و اسلامی کشور می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند و با اثرگذاری بر روی قشر‌های مختلف اجتماع، سهم بسزایی در پرورش ارزش‌های دینی، اسلامی و انسانی در جامعه داشته باشد.

در پایان اینکه امیدواریم مرتفع شدن دغدغه سینما اسدآباد با جدیتی که مسئولان شهرستان به عنوان یک مطالبه مردمی پیگیر بودند مورد استقبال شهروندان به ویژه جوانان و نوجوانان در پر کردن اوقات‌فراغت قرار گرفته و این امر دائمی شدن سینمای دیار سیدجمال‌الدین اسدآبادی را رقم زده و مسئولان را در پیگیری ساخت و احداث سالن سینمای شهر با جذب سرمایه‌گذار لازم در این امر با عزمی راسخ و پاشنه کشیده بیش از پیش ترغیب کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار