معاون پیشگیری و امور فرهنگی بهزیستی استان همدان از همکاری و قرارداد بهزیستی با ۲۲ کلینیک چشم خبر داد و گفت: در صورت مشاهده موارد مشکوک از سوی پزشکان حاضر در این پایگاه‌ها، فورا کودکان را برای بهره‌مندی از خدمات سطح ۲ به کلینک‌های طرف قرارداد بهزیستی معرفی می‌کنند تا در صورت نیاز از تخفیف‌های خرید عینک و یا عمل جراحی استفاده کنند.
کد خبر: ۶۸۴۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۹ 28 November 2018
امیر کوکائیان با اشاره به آغاز برنامه غربالگری «چشم» برای کودکان ۳ تا ۶ سال، از ابتدای آبان ماه به مدت دوماه، بیان کرد: همانند سال‌های گذشته در ۹ پایگاه دائمی، ۱۱۸ پایگاه غیردائمی و ۹ پایگاه سیار در استان، غربالگری چشم در حال انجام است و به نوعی مشغول ارائه خدمات سطح یک هستیم.

به گزارش ایسنا، کوکائیان با بیان اینکه مدت زمان اجرای این برنامه تا ۳ ماه قابل تمدید است، افزود: سال گذشته ۴۸ هزار نفر به این مراکز مراجعه کردند، اما امسال پیش‌بینی می‌شود که این تعداد به ۵۰ هزار نفر برسد.

کوکائیان در تشریح قرارداد بهزیستی با ۲۲ کلینیک چشم در استان، ادامه داد: در تمامی این کلینیک‌ها مددکار حضور دارد تا گزارشات پزشکی را به بهزیستی ارائه دهد، بهزیستی هم بر اساس شرایط مالی و پزشکی فرد اقدام به تأمین بخشی از هزینه‌های جراحی می‌کند همچنین بهزیستی مبلغی تا ۱۵۰ هزار تومان را برای کمک خرید عینک به مراجعان پر اخت می‌کند.

وی با تأکید بر اهمیت دادن خانواده‌ها به غربالگری چشم در کودکانشان در سنین ۳ تا ۶ سالگی خاطرنشان کرد: بهزیستی برای اطلاع‌رسانی به موقع به خانواده‌ها اقدام به نصب پلاکارد در سطح شهر به‌ویژه نزدیک مهد‌های کودک و مدارس، توزیع بروشور در مهد‌ها و مدارس و ارسال پیامک تبلیغاتی و آگاه‌سازی خانواده‌ها کرده است.

معاون پیشگیری و امور فرهنگی بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه ۸۰ درصد جامعه هدف کودکان ۳ تا ۵ سال هستند، مطرح کرد: با توجه به شیوع تنبلی چشم و درمان آسان‌تر در این سنین خانواده‌ها باید نسبت به غربالگری چشم فرزندانشان اهمیت دهند همچنین بهزیستی قصد دارد تا با انجام این دسته از برنامه‌ها ۸۰ درصد کودکان را پوشش دهد از این‌رو غربالگری چشم تنها محدود به دوماه نیست و در ۹ پایگاه دائمی در سطح استان آماده خدمت‌رسانی هستیم.

وی در رابطه با پایگاه دائمی غربالگری چشم گفت: هر شهرستان یک پایگاه غربالگری چشم دارد که خانواده‌ها می‌توانند در طول سال به آنجا مراجعه کنند؛ پایگاه دائمی غربالگری چشم در شهرستان همدان واقع در پل بعثت، پل نیازمند اداره بهزیستی است که مراجعان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۵ تا ۲۰ به این مرکز مراجعه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار