دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان با بیان اینکه جامعه بی‌ولایت آباد نمی‌شو‌د، افزود: پذیرش ولایت همان عمل به دستورات و آموزه‌های دینی است و توجه به اقامه نماز نیز اطاعت از فرمان خداوند و عمل به بیان صریح پیامبر (ص) و ائمه اطهار است.
کد خبر: ۶۸۴۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶ 28 November 2018
حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسنی‌حلم گفت: دوازدهمین اجلاس استانی نماز در همدان برگزار می‌شود و طی آن از ۲۵ دستگاه اجرایی فعال در حوزه نماز تقدیر به عمل می‌آید.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام حسنی‌حلم در جمع خبرنگاران، بیان کرد: برای داشتن جامعه‌ای سالم و به دور از هر گونه فساد و ناهنجاری تمسک به قرآن و توجه به نماز را باید سرلوحه خود قرار دهیم.

حسنی‌حلم با اشاره به اینکه باید نماز به عنوان فریضه الهی در جامعه نهادینه شود، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت مهم فرهنگی جامعه و بهره‌مندی از افراد موثر برای افزایش حساسیت آحاد مردم به ویژه جوانان نسبت به اقامه نماز و ترویج و تعمیق‌بخشی به این فریضه الهی باید در دستور کار همگان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های ایجاد حساسیت در جامعه برگزاری اجلاس و همایش‌های نماز است، ادامه داد: استفاده از ابراز هنر در راستای تعمیق‌بخشی به مفاهیم نماز و برگزاری جلسات و گفتمان‌ها برای پاسخگویی به شبهات از لوازمی است که می‌توان برای دعوت مردم به نماز از آن بهره گرفت.

حسنی‌حلم افزود: برگزاری اجلاس نماز در سه بخش شهرستانی، استانی و کشوری یکی از ابزار‌های مهمی است که می‌تواند جامعه را از بسیاری ناملایمات ایمن ساخته و با ایجاد موجی در جامعه باعث تعمیق‌بخشی به این فریضه الهی شود.

وی ادامه داد: شناسایی ظرفیت‌های بالقوه، کسب تجارب مفید، تجلیل و معرفی برترین‌های حوزه نماز و در نهایت تعیین وظیفه همگان در حوره نماز از دیگر اهداف برگزاری این جلاس است.

دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان با اشاره به اینکه سومین اجلاس شهرستانی نماز با همکاری دستگاه‌های اجرایی در ۶ شهرستان استان انجام پذیرفته است، گفت: طی دو روز آینده نیز اجلاس نماز شهرستان‌های اسدآباد و تویسرکان برگزار خواهد شد به طوریکه همدان جزء استان‌های برتر کشور در حوزه برگزاری اجلاس شهرستانی نماز است.

وی با بیان اینکه اجلاس استانی نماز از سال ۸۵ در همدان در حال برگزاری است، گفت: دوازدهمین اجلاس استانی نماز صبح روز پنجشنبه ۸ آذر با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی، ائمه جماعات، فرمانداران، بانوان، جوانان، ورزشکاران، دانش‌آموزان و ... در سالن شهدای استانداری برگزار خواهد شد.

حسنی‌حلم با اشاره به اینکه در دوازدهمین اجلاس استانی نماز با عنوان «شیوه‌ها و مهارت‌های دعوت به نماز» از ۲۵ دستگاه اجرایی فعال در حوزه نماز تقدیر به عمل خواهد آمد، بیان کرد: ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در حوزه نماز بر اساس نظام جامع ارزیابی در پنچ گروه دستگاه‌های بخش فرهنگی، ورزشی، علمی، آموزشی و پژوهشی، مدیریتی، قضایی، عمرانی، تولیدی و صنعتی، اجتماعی و رفاهی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه بیست و هفتمین اجلاس سراسری نمار نیز ۱۴ آذر در استان سمنان برگزار می‌شود، یادآور شد: تا کنون هزار و ۵۷۰ اثر به دبیرخانه اجلاس ارسال شده و استان همدان طی دو سال گذشته با ۷ برگزیده کشوری در اجلاس سراسری نماز خوش درخشیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار