مديرعامل صندوق کارآفريني اميد گفت: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون در کشور حدود ۳۳ هزار طرح موردبررسی قرارگرفته که ۱۷ هزار مورد در حوزه روستایی بااعتبار ۱۱ هزار میلیارد ریال به تصویب رسیده است.
کد خبر: ۶۸۴۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱ 26 November 2018

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید در حاشیه سفر به شاهرود برای شرکت در کارگاه توانمندسازی مدیران اقامتگاه‌های بوم گردی استان سمنان گفت: حدود ۱۰ درصد از این طرح‌ها در حوزه گردشگری و بوم گردی است.

به گزارش تابناک همدان، از روابط عمومی صندوق کار آفرینی امید، اصغر نورالله زاده افزود: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون در کشور حدود ۳۳ هزار طرح موردبررسی قرارگرفته که ۱۷ هزار مورد در حوزه روستایی بااعتبار ۱۱ هزار میلیارد ریال به تصویب رسیده است.

وی، پرداختن به بخش گردشگری را یکی از اولویت‌های صندوق کارآفرینی امید دانست و تصریح کرد: این صندوق در این حوزه متمرکز است و از طرح‌ها حمایت می‌کند، چراکه معتقدیم گردشگری می‌تواند در مناطق کم برخوردار به کسب‌وکار رونق داده و پایداری جمعیتی ایجاد کند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به معرفی ۲۱۲ طرح به این صندوق از استان سمنان، ابراز داشت: تاکنون ۲۴ طرح با اعتبار ۶۳۰ میلیارد ریال به تصویب رسیده و از این تعداد ۴۷ مورد به مبلغ حدود ۱۰۰ میلیارد ریال پرداخت‌شده است.

نورالله زاده بابیان اینکه تا پایان امسال ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت به تسهیلات در استان سمنان وجود دارد، اضافه کرد: حدود ۵۰ میلیارد ریال قرارداد منعقدشده که تا روز‌های آینده پرداخت می‌شود.

وی، به ظرفیت‌های ویژه شهرستان شاهرود برای جذب گردشگر اشاره کرد و گفت: از یک سو باید بتوان از این مزیت‌ها برای راه‌اندازی کسب‌وکار بهره برد و از سوی دیگر باید چنین ظرفیت‌هایی توسط رسانه‌ها به مردم معرفی شود.

در این کارگاه تعدادی از صاحبان اقامتگاه‌های بوم گردی استان سمنان به بیان مشکلات خود پرداختند.
 
در استان سمنان ۶۰ اقامتگاه بوم گردی وجود دارد که بنا به گفته مدیرکل صنایع‌دستی، گردشگری و میراث فرهنگی استان در سفر آینده هیئت دولت پنج مکان دیگر بهره‌برداری می‌شود و تا پایان سال به ۱۰۰ مکان افزایش می‌یابد.
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار