داور بخش خردسال بیست‌وپنحمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک‌ونوجوان در همدان ضمن اعلام رضایت از اغلب آثار حاضر در بخش خردسال بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک‌ونوجوان، بیان کرد: کار کودک به رنگ احتیاج دارد و نیاز است که متون خردسال با زبانی ساده نوشته شده باشند تا در فهم خردسال بگنجد همچنین بازی‌های نمایشی باید برای این سن مناسب باشند و لازم است که حرکت، تصویر و کلام در کنار هم وجود داشته باشد. 
کد خبر: ۶۸۳۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۳ 25 November 2018
مجید قناد گفت: هنرمندان عرصه تئاتر خردسال در قالب اجرا‌های نمایش در استان خود به تجربه‌اندوزی روی آورده‌اند و کار خود را تقویت کرده‌اند. 

به گزارش ایسنا، قناد در حاشیه بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان افزود: گروه‌های متفاوتی از استان‌های سراسر کشور و همچنین از کشور‌های متفاوتی همچون ایتالیا، آلمان و بلژیک برای حضور در این دوره از جشنواره به ایران آمده‌اند و همبستگی لازم میان گروه‌ها وجود دارد و شاهد نمایش‌های متفاوتی از گروه‌ها هستیم. 

وی با بیان اینکه هنرمندان عرصه تئاتر خردسال در قالب اجرا‌های نمایش در استان خود به تجربه‌اندوزی روی آورده‌اند و کار خود را تقویت کرده‌اند، عنوان کرد: احساس می‌کنم هنرمندانی که برای خردسالان کار می‌کنند به‌خوبی مخاطبان خود را شناخته‌اند. 

داور بخش خردسال بیست‌وپنحمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک‌ونوجوان اضافه کرد: از همین‌جا از تمام مسئولان مملکتی و دست‌اندرکاران می‌خواهم پس از پایان این جشنواره، همه‌چیز را تا سال آینده فراموش نکنند و کمبود‌ها و مشکلات را رصد کرده و اجازه ندهند سال‌های آینده هم این مشکلات وجود داشته باشد. 

وی خاطرنشان کرد: واقعا گروه‌های شهرستانی زیبا کار می‌کنند و باید به این نکته توجه کنیم که همه امکانات نباید به تهران اختصاص یابد. اگر امروز بذر خوبی در ذهن کودکان بکاریم، سال‌های بعد می‌توانیم نتیجه آن را برداشت کنیم. برخی از دوستانی که برای کودکان و نوجوانان کار می‌کنند نابغه هستند. 

داور بخش خردسال بیست‌وپنحمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک‌ونوجوان گفت: زمانی‌که می‌بینیم ۱۰۰ سال از اجرای نخستین نمایش کودک گذشته است، به این فکر می‌کنیم که در این ۱۰۰ سال چه کرده‌ایم، به کجا رسیده‌ایم و کجا می‌خواهیم برویم و باید به یاد داشته باشیم که تئاتر به تنهایی نمی‌تواند پیش برود و رسانه‌هایی همچون صداوسیما، وزارت ارشاد، آموزش‌وپرورش و خانواده‌ها باید به کمک این هنر بیایند تا رسالت خوب تئاتر به سرمنزل مقصود برسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار