رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان با اشاره به اینکه اجرای طرح «ماه نشان» به دنبال نشان دادن توان و ظرفیت جمعیت هلال‌احمر در زمان رویارویی با حوادث است، گفت: اگر دانش‌آموزان با وظایف و عملکرد جمعیت آشنا شوند با آگاهی بیشتر به عنوان داوطلب وارد هلال‌احمر شده و در کاهش تلفات تاثیر زیادی خواهند داشت.
کد خبر: ۶۸۳۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸ 25 November 2018
جلال نانکلی از اجرای طرح» دادرس» در مدارس همدان خبر داد.

به گزارش فارس، نانکلی با بیان اینکه طرح «دادرس» در مدارس همدان اجرایی می‌شود، اظهار کرد: این طرح با هدف آماده کردن دانش‌آموزان در شرایط سخت و بحرانی اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح دادرس در ۴۷ مدرسه و با همکاری آموزش و پرورش و مدیران مدارس اجرا می‌شود، یادآور شد: در قالب این طرح به دانش‌آموزان مباحث امدادی آموزش داده می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان با بیان اینکه برگزاری مسابقات امدادی در بین دانش‌آموزان نیز مدنظر قرار دارد، اظهار کرد: مسابقه‌های امدادی طرح «دادرس» در سطح مدرسه، نواحی، شهرستان و استان برگزار شده و تیم منتخب استان در مسابقات کشوری شرکت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: سرفصل‌های آموزشی در این طرح شامل هشت آیتم آتل‌بندی، احیای قلبی ریوی، پانسمان و بانداژ، حمل مصدوم، پناه‌گیری و خروج ایمن، اسکان، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی و اطفاء حریق به دانش‌آموزان می‌شود.

نانکلی با اشاره به برگزاری دوره «ماه نشان» در همدان تصریح کرد: هدف این طرح آشنایی با امکانات و تجهیزات امدادی و بخش‌های مختلف جمعیت هلال احمر شهرستان همدان است.

وی با بیان اینکه در نخستین دوره طرح «ماه نشان» ۱۵۰ نفر از دانش‌آموزان در قالب هشت مدرسه از نواحی یک و ۲ آموزش و پرورش حضور داشتند، گفت: باید به مباحث امدادی بیشتر اهمیت داده شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار