رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر اینکه شورای شهر نباید شورای شهرداری باشد، گفت: به عنوان نماینده مردم باید تمام مشکلات سطح شهر را رصد کرده و موارد را به سایر دستگاه‌های اجرایی گوشزد کند.
کد خبر: ۶۸۳۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵ 24 November 2018

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر اینکه شورای شهر نباید شورای شهرداری باشد، گفت: به عنوان نماینده مردم باید تمام مشکلات سطح شهر را رصد کرده و موارد را به سایر دستگاه‌های اجرایی گوشزد کند.

به گزارش تابناک همدان از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، نرگس نوراله‌زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات پرونده‌های مالیاتی، افزود: بر اساس طرح جامع شفاف‌سازی مالیاتی قرار شده تمامی پرونده‌های مالیاتی الکترونیکی شوند که به همین دلیل تعدادی از حوزه‌های مالیاتی در بخش بایگانی از مکان اداره مالیاتی شکریه به ساختمان اداره کل مالیاتی آرامگاه بوعلی منتقل شده اند.

وی افزود: متأسفانه پرونده‌های مالیاتی هنوز در اداره دارایی در بایگانی اداره کل ساماندهی نشده است که در راهروی این اداره تلمبار شده‌اند و مراجعان در این حوزه، دچار سردرگمی هستند.

نوراله‌زاده همچنین با اشاره به تغییر هرساله لباس فُرم دانش‌آموزان در مدارس، اظهار کرد: هر سال نباید تغییر رنگ لباس‌های دانش‌آموزان در حوزه آموزش و پرورش صورت گیرد؛ در حالی که با توجه به شرایط سخت اقتصادی این هزینه‌های مضاعف برای اکثر خانواده‌ها هزینه بسیار سنگینی است که به مردم تحمیل می‌شود.

وی از رئیس شورای شهر درخواست کرد: طی بازدید‌های میدانی از مراکز دولتی، درمانی و... گزارشی از وضعیت موجود در شهر به دست بیاوریم تا شرایط را به عنوان نمایندگان مردم و مرجع نظارتی به مسئولان امر منعکس کنیم.

رویکرد طرح جامع شهر همدان باید علمی باشد

نوراله‌زاده همچنین در بخشی دیگر از سخنانش گفت: رویکرد بررسی و تدوین طرح جامع شهر همدان باید مناسب، علمی و کارشناسی شده باشد؛ در حالی که این رویه را در برخی حوزه‌ها شاهد نیستیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان با تأکید بر اینکه مشاور طرح جامع شهر همدان باید شناخت وضع موجود را بر اساس شرح خدمات به صورت کامل ارائه دهد؛ افزود: شناخت وضع موجود در همدان بر مبنای کالبدی، ناقص است که با وضع موجود، مغایرت دارد و نیاز است مجدد بررسی شود.

به گفته نوراله‌زاده، نگاه کلان در ارائه طرح جامع شهر مطرح است؛ اما باید جزئیات در شناخت وضع موجود بررسی شود؛ زیرا هر گونه اشتباه در شناخت وضع موجود بر طرح کلی تأثیر می‌گذارد.

وی همچنین از پیشنهاد الحاق ۶ روستا و دو شهر به طرح کلانشهر همدان خبر داد و گفت: در ادامه طرح الگوی توسعه شهر الحاق ۶ روستا و دو شهر مریانج و جورقان به همدان در دست بررسی است که باید نقاط ضعف و قوت آن ارائه شود.

نوراله‌زاده با تأکید بر اینکه باید نقاط ضعف طرح جامع شهر همدان را احصاء کنیم و برای ارائه به مشاور و اصلاح آن به صورت فوریت تعیین‎تکلیف شود، بیان کرد: متأسفانه تاکنون معضلات و مشکلات الحاق این موارد به شهر همدان ارائه نشده و صرفاً نگاه توسعه‌ای بدون بررسی آثار و تبعات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی این موارد موجب بروز مشکلات عدیده و غیرقابل جبرانی برای آینده شهر همدان و شهروندان همدانی خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار