عضو هیئت انتخاب آثار بخش خردسال بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک نوجوان با بیان اینکه تئاتر خردسال بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه است، افزود: اگر مدت زمان تئاتر بیش از این دقایق باشد، باعث خستگی و عدم توجه خردسالان می‌شود.
کد خبر: ۶۸۳۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۳ 24 November 2018
نوشین بیگلریان گفت: وضعیت تئاتر خردسال در کشور ضعیف است.

به گزارش ایسنا، بیگلریان اظهار کرد: تئاتر خردسال که رده سنی ۳ تا ۶ سال را شامل می‌شود باید دارای بار آموزشی، جلوه‌های بصری و به طور کلی حرفه‌ای باشد.

بیگلریان با بیان اینکه خردسالان نگاه و دید متفاوتی دارند، اضافه کرد: این گروه در مرحله آموزش و یادگیری هستند و تئاتر مربوط به آن‌ها نیز باید موضوعات و نکات آموزشی مرتبط با مخاطب را داشته باشد.

وی با بیان اینکه مهمترین ویژگی تئاتر خردسال این است که حالتی قصه‌گونه دارد، گفت: نکات آموزشی را باید در حالتی قصه‌گونه و به شکلی جذاب برای خردسالان عنوان کرد.

بیگلریان با بیان اینکه از طرح‌های بررسی شده در نهایت ۷ طرح برای حضور نهایی در جشنواره انتخاب شد، گفت: آثار انتخابی تمام ملاک‌های لازم را دارا بوده و هر کدام یکسری ویژگی‌های جذاب برای اجرا دارند.

وی با اظهارناراحتی از ضعیف بودن وضعیت تئاتر خردسال در کشور بیان کرد: بخشی به نام تئاتر خردسال در کشور نداریم و به جز در ایام جشنواره هیچ تئاتر خردسالی در کشور اجرا نمی‌شود.

وی با اشاره به تاثیر بسیار خوب برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان بر تئاتر همدان، یادآور شد: تئاتر کودک و نوجوان همدان بسیار فعال شده به طوریکه کارگردانان مایل هستند به جای کار در بخش بزرگسال در بخش کودک و نوجوان فعالیت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار