یک کارگردان با اشاره به اینکه هر نمایشی نمایش کودک نیست، اظهار کرد: برای نمایش‌ها باید از روانشناسی و جامعه شناسی کمک گرفت و با مطالعه به پیش رفت.
کد خبر: ۶۸۳۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۴ 24 November 2018
نویسنده و کارگردان نمایش «یه خال سر بنشینیم» با تاکیدبراینکه تئاترکودک در ایران مظلوم است، گفت:متاسفانه بعضی از کارگردانان بدون در نظر گرفتن روانشناسی کودکان نمایش‌های ضعیف تولید کرده و به خورد کودکان می‌دهند.

به گزارش ایسنا، محسن پورنظری با بیان اینکه کودکان بهترین داور برای نمایش‌ها هستند، افزود: کارگردانی موفق است که از کودکان برای نمایش‌ها نظر سنجی کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به نمایش «یه خال سر بنشینیم» اشاره کرد و گفت: خوشبختانه نمایش مامنتخب حضور در بخش خیابانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان قرار گرفت.

این هنرمند با بیان اینکه با این نمایش سفیر شهر رودسر در همدان هستیم، خاطر نشان کرد: «یه خال سر بنشینیم» درباره صرفه جویی و استفاده درست از آب است. در این اثر نمایشی که برای گروه سنی کودک و نوجوان آماده شده، در چند قطعه کوتاه نمایشی چندین اشتباه متداول درباره شیوه‌های استفاده از آب توضیح داده می‌شود.

وی درباره انتخاب این نام برای نمایش خود بیان کرد: «یه خال سر بنشینیم» از یک ضرب المثل گیلکی گرفته شده و به معنای «بر روی یک شاخه درخت بنشینیم» کنایه از با هم بودن و همبستگی است؛ در واقع با این کار سعی داشتیم به زبان کودکانه بگویم یک غول خوشکسالی در وجود همه ما هست و برای نابود کردن آن غول باید درست مصرف کردن را از خودمان آغاز کنیم.

پورنظری با اشاره به انتخاب موضوع آب برای نمایش تاکید کرد: آب یک مایه بسیار با ارزش بوده و چندیست که کشور ما با بحران بی آبی دست و‌پنجه نرم می‌کند بر همین اساس لازم است که هرفردی با استفاده از توانایی‌های خود در فرهنگ سازی استفاده درست از آب تلاش کند.

وی یاد آور شد: امسال سطح کیفی جشنواره به ویژه نمایش‌های خیابانی نسبت به سال‌های گذشته بسیار با کیفیت‌تر شده چرا که ارزیابی‌های سفت و سختی نسبت به نمایش‌ها صورت گرفت.

کارگردان نمایش «یه خال سر بنشینیم» بیان کرد: رونق جشنواره در حمایت درست از گروه‌های نمایشی است هرچه حمایت‌ها بیشتر شود و کارگردان‌ها دغدغه بودجه نداشته باشند نمایش‌ها رنگ و لعاب بهتری می‌گیرند و سطح کیفی تئاتر کودک نیز ارتقاء پیدا می‌کند.

پور نظری با اشاره به اینکه تئاتر خیابانی چند سالی است جایگاه خود را پیدا کرده و در سبد فرهنگی خانوار جا باز کرده است، تصریح کرد:اکنون آگاهی مردم نسبت به این نوع از تئاتر افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: تئاتر از نان شب هم واجب‌تر بوده و یک نیاز اساسی است چراکه بسیاری از مشکلات با همین ابزار قوی حل می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار