یک کارگردان تئاتر با تأکید بر اینکه تئاتر، تأثیرگذارترین رسانه دنیا است، بیان کرد: در تئاتر انتقال مفاهیم به صورت چهره به چهره رخ می‌دهد و کودکان و نوجوانان تأثیرپذیرترین مخاطبان دنیا هستند. 
کد خبر: ۶۸۲۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹ 22 November 2018
امیر مشهدی‌عباس گفت: تا کنون جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان تغییر و پیشرفت چندانی نکرده است و متأسفانه هر سال شاهد تکراری شدن جشنواره هستیم.

به گزارش ایسنا، مشهدی‌عباس افزود: از زمانی‌که در این زمینه فعالیت خود را آغاز کردم به دنبال شناسایی دغدغه‌های جامعه کودکان بودم تا در قالب نمایش به صورت دراماتیک بتوانم بخشی از سوالاتشان را پاسخ دهم.

مشهدی‌عباس ادامه داد: زمانی‌که تولید اثر می‌کنیم به مدت یک‌سال وقت می‌گذاریم و تحقیق می‌کنیم که مخاطبان کودک و نوجوان امروز چه دغدغه‌هایی دارد که می‌خواهد در مورد آن آگاهی داشته باشد و بر اساس نیاز مخاطب آن اثر را تولید می‌کنیم.

این کارگردان درباره جشنواره تئاتر اظهار کرد: از سال ۷۷ در این جشنواره حضور داشته‌ام، اما تا کنون این جشنواره تغییر و پیشرفت چندانی نکرده است و متأسفانه هر سال شاهد تکراری شدن جشنواره هستیم.

وی با اشاره به اینکه در کل حوزه هنر برای بیلان است و کمتر شاهد اتفاقات تخصصی هستیم، یادآور شد: جشنواره تئاتر تخصصی است، اما اجازه نمی‌دهند نمایش‌ها تخصصی اجرا شود و یکی از مهمترین دلایل آن این است که اجازه نمی‌دهند گروه‌های نمایشی حاضر در جشنواره به غیر از عوامل اجرایی و بازیگران عواملی، چون نورپرداز، دستیارکارگردان و پخش صدا را همراه بیاورند و این خود یک لطمه به تخصصی بودن نمایش است.

وی با اشاره به اینکه نمایش «اژد‌ها اولین حیوان خانگی» در زمینه محبت کردن است، یادآور شد: امروزه محبت در میان افراد کمرنگ شده بنابراین کودکان باید یاد بگیرند که چطور محبت داشته باشند.

این هنرمند خاطرنشان کرد: «اژد‌ها اولین حیوان خانگی» درباره پسری است که با پیرمردی جهانگرد آشنا می‌شود و این پیرمرد به او یک تخم اژد‌ها هدیه می‌کند و از او می‌خواهد کاری برایش انجام دهد، اما تخم اژد‌ها شکسته و اژد‌ها از آن خارج می‌شود. از طرف دیگر این روستا، روستایی بدوی است که کسی نه از آن خارج و نه به آن وارد می‌شود به همین جهت اهالی روستا برای رفع نیازهایشان از امکانات اولیه استفاده می‌کنند و مثلا برای روشن کردن آتش به شیوه‌ای ابتدایی این کار را انجام می‌دهند که با آمدن اژد‌ها این مشکل برطرف شده و او به راحتی تنور نانوایی و حمام را روشن می‌کند، اما در این میان مشکلی وجود دارد...

وی درباره ویژگی‌های نمایش خاطرنشان کرد: این نمایش قصه‌ای فانتزی دارد و در کنار یک فضای ایرانی اژد‌هایی که متعلق به این فضا نیست، وارد داستان می‌شود. در این اجرا از عروسک‌های مختلفی مانند عروسک‌های غول پیکر و عروسک‌های دستی استفاده شده است.

نمایش «اژد‌ها اولین حیوان خانگی» به کارگردانی امیر مشهدی‌عباس روز نخست بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان ساعت در سه سانس در تالار فجر همدان به روی صحنه رفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار